Elektrische vloerverwarming en laminaat

Aandeslag

  • #1
Na een zoektocht op dit forum ben ik nog steeds niet uit het volgende:

In het kantoortje van 6 m2 grenzend aan onze woonkamer willen we een nieuwe vloer storten met vloerverwarming en laminaat (we weten dat dit niet meest ideaal is).

Er is 13 cm ruimte tussen de bestaande oude betonvloer (ongeïsoleerd) en de bovenkant van de vloer. De opbouw op de betonvloer willen we als volgt maken:
- 6 cm isolatieplaten
- 4 cm beton op folie
- 1,5 cm afsmeervloer
- elektrische vloerverwarming
- 5 mm onderlaag van ecofibre voor laminaat
- laminaat

Kunnen we voor de elektrische vloerverwarming het beste verwarmings-matten, -folie of -kabels gebruiken?
Is de onderlaag van ecofibre geschikter dan een onderlaag van folie ivm de vloerverwarming?
Is de opbouw van de vloer op deze manier het beste?
 

Fiesiekus

  • #2
Is die vloerverwarming: hoofd- of bijverwarming?
 

Aandeslag

  • #3
Het is de enige verwarming in de ruimte. Maar aangezien het huis in zuid frankrijk staat zal er niet zoveel verwarmd worden, hooguit een graad of 15. Ook is er een schuifdeur naar de woonkamer.
 

Fiesiekus

  • #4
Laminaat en vloerverwarming is geen ideale combinatie i.v.m. de isolerende werking van hout. Nu zal het laminaat wel een dunne laag zijn dus denk dat de warmte er wel doorkomt. Over die verschillende electrische systemen weet ik niet zo veel te melden....
 

Mn22

Vaste beantwoorder
  • #5
5mm onderlaag lijkt mij wat aan de dikke kant. Deze moet zo dun mogelijk zijn en zo min mogelijk isoleren. Zeker gezien het feit dat het laminaat ook nog isoleert.

Een ander aandachtspunt zijn ook de eisen die de fabrikant van de laminaatvloer stelt. Vaak zijn er grenzen aan de temperatuur van de ondervloer en mag ook het laminaat maar een bepaalde oppervlaktetemparatuur bereiken.

Ik zou zelf de oude betonvloer isoleren en verder geen vloerverwarming toepassen. De ruimte verder verwarmen met een kacheltje. (energiebron gebruiken die beschikbaar is.)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu