Elektraleidingen weg werken onder nieuwe keuken.

Nielsbrouwer27

  • #1
Beste klussers.

Ik heb een nieuwe keuken gekocht en moet voor dat deze geplaatst word wat elektra aanleggen.
Nu heb ik begrepen dat ik 100mm hoogte heb en 50 mm breedte is onder de keuken.

Nu zat ik te denken om een koof te maken van hout 6mm dik dit te laten zagen bij de bouwmarkten en deze tegen de onderzijde te plaatsen en hier in deze koof de leidingen legen (flexibel) 1xvaatwasser ,1x koelkast 1x kookplaat 1x oven. 1 x afzuigkap.
Ik dacht zelf dan om aan de voor zijden op de plekken waar een apparaat komt een stopcontact te plaatsen.
Als het geheel zit er een laag grond verf over heen en klaar is kees.

Dat is mijn gedachte er over ,, als iemand een ander idee heeft hoor ik het graag.

Ps de wanden zijn gemaak van beton.
De afmeting van de keueken is 2500mm breed en 3000mm lang. De koof word ook deze afmeting.

Dank u wel vast.

Gr Niels
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #2
Heb je ook nagedacht over de verdeling van de stopcontacten over verschillende groepen?
Ik zou er watervast materiaal voor gebruiken en er voor zorgen dat je de koof nog kan openen als de keuken er boven op staat.
 

Nielsbrouwer27

  • #3
Hoi Frank.

Ja de verdeling is geregeld ik heb een nieuwe groepenkast op gehangen met 10 groepen bestaande was 4 met een kookgroep.

De voorzijden is te openen zo dat ik er nog wel bij kan zal niet makelijk zijn maar is te doen.


Je geeft aan een water vast materiaal ,, een lik grond verf is denk je niet voldoende ?

Gr Niels.
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #4
Als de kans op nat worden gering is kan dat ook, kan ik niet inschatten.
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #5
Maar kom je wel uit met die 50 mm voor de hoogte van het stopcontact plus stekker?
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #6
Ik zou zeggen laat de koof lekker weg en monteer de leidingen gewoon tegen de muur. En gebruik geen flexibel maar normale buis :wink:
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu