Electrisch rolluik ontregeld

Sonjake

  • #1
Hallo,

Ben voor de eerste keer in dit forum.
Mijn electrisch rolluik voor mijn achterdeur is ontregeld en gaat niet helemaal meer omhoog en te lang omlaag.

Wij hebben het kapje eraf genomen en kunnen twee pijltjes zien, omhoog en omlaag. Aan het einde van ieder pijltje staat een + en -.
Bij ieder pijltje is er ook de mogelijkheid om met een sleuteltje te draaien.
Weet iemand raad?

Sonjake :oops:
 

Gerrit

  • #2
Lijkt me een vraag voor Kluske.
 

Kluske

  • #3
Oke hier ben ik dan weer voor de volgende klus.

Volg stap voor stap de aanwijzingen:
  • Kijk naar de kop van de motor en kijk welke draai richting de motor maakt wanneer je hem bedient.
  • Laat het rolluik een stuk zakken en kijk welke knop je moet hebben die bij deze draairichting hoort.
  • Gebruik een inbus sleutel of een smalle schroevendraaier om aan dit knopje te draaien.
  • Met de plus wordt bedoeld langer door draaien van de motor en met de min eerder stoppen dit geld voor beide draairichtingen. Hier moet je dan even met spelen om te ontdekken waar deze eindschakelaars voor bedoeld zijn.
  • Standaard afstelling is alle lamellen op elkaar gestapeld tot dat de laatste
    lamel recht op in bovenbak staat. Dit moet zijn laagste punt worden.
  • Laat de motor omhoog lopen; de motor zal stoppen op het punt die volgens jou te laag is.
  • Laat de stroom schakelaar aan staan en draai de eindschakelaar naar de plus nu zul je zien dat het rolluik steeds een stukje hoger gaat. Stop zodat de laatste lamel of onderlijst bijna in de bak zou verdwijnen (indien de kap erop had gezeten).
Dit is de oplossing van het probleem.

Succes gewenst,
Kluske
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu