Eindsignaal Miele T491 Gala A

Fusk

  • #1
Goedendag witgoed kenners,

Ik ben in het bezit van een Miele T491 Gala A wasdroger (lucht) en het apparataat werkt fantastisch. Het enige waar ik helemaal gek van wordt zijn die irritante piepjes als het ding klaar is met z'n programma. Ik woon nogal gehorig dus kan ik dat ding niet aanzetten als ik bijvoorbeeld naar m'n werk ga omdat de buren er dan helemaal gek van worden. Het houdt ook niet op na 3 keer ofzo, nee, het gaat maar door!

Hoe krijg ik dat piepje eruit / eraf? Ik heb er helaas geen handleiding van en kan er op Internet ook geen vinden.

Ik hoop dat iemand me hier kan helpen.

Met vr. gr.

Pieter
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #2
Ik vond de betreffende functie in een een gebruiksaanwijzing voor de T491 Azora. Hopelijk is de functie voor jouw machine gelijk. Horen we nog even of het gelukt is?

Succes, Kees

Zoemer
Met deze functie klinkt er na het eigenlijke programma, in de fase "Kreukbeveiliging / Einde", met regelmatige tussenpozen een akoestisch signaal. De functie "Zoemer" is standaard ingeschakeld.

De functie kan weer worden uitgeschakeld. Het zoemervolume kunt u veranderen. De toonhoogte verandert tegelijkertijd.

Ga als volgt te werk:
  1. Roep de aanvullende functie "Zoemer" op (zie hierna, punten 1 tot en met 6).
  2. Druk op de START - toets, totdat het controlelampje "Mangeldroog" uitgaat.
  3. Druk opnieuw op de START - toets en houd de toets ingedrukt.
    Daarbij gaat het controlelampje "Mangeldroog" branden.
  4. Laat de START - toets los, als het gewenste zoemervolume is bereikt.
  5. Draai de programmakeuzeschakelaar op "Einde".
  6. Schakel het apparaat met de aan/uit - toets uit.
Daarmee is het zoemervolume opgeslagen.

Hoe u de zoemer uitschakelt kunt u hierna lezen (stappen 1 tot en met 10).

Het programmeren van aanvullende functies
Het oproepen, activeren en opslaan.
De aanvullende functies worden geprogrammeerd met behulp van de
toetsen voor de extra functies en met behulp van de programmakeuzeschakelaar. Deze toetsen en de programmakeuzeschakelaar hebben dus een tweede functie die niet op het paneel te zien is.
Ga als volgt te werk:
  1. Het apparaat moet uitgeschakeld en de deur moet gesloten zijn.
    De programmakeuzeschakelaar moet op stand "Einde" staan.
  2. Druk de toetsen "Kort" en "Temperatuur laag" tegelijk in en houd ze ingedrukt.
  3. Schakel het apparaat in door op de aan / uit - toets te drukken.
  4. Laat alle toetsen los.
  5. De controlelampjes "Drogen" en "Koude lucht" zijn nu aan het knipperen.
  6. Draai de programmakeuzeschakelaar op
    – "WITTE / BONTE WAS Extradroog" voor de aanvullende functie "Correctie van de droogtegraad".
    – "WITTE / BONTE WAS Kastdroog +" voor de aanvullende functie "Zoemer".
    – "WITTE / BONTE WAS Kastdroog" voor de aanvullende functie "Memory".
    – "WITTE / BONTE WAS Strijkdroog r" voor de aanvullende functie "Kreukbeveiliging".
  7. Wanneer nu het controlelampje "Mangeldroog" brandt is de gekozen aanvullende functie actief.
  8. Door op de START - toets te drukken kunt u de aanvullende functies in- of uitschakelen.
    Is het controlelampje "Mangeldroog" aan, dan is de aanvullende functie ingeschakeld.
    Is het controlelampje "Mangeldroog" uit, dan is de aanvullende functie uitgeschakeld.
  9. Wanneer u nog meer aanvullende functies wilt inschakelen, herhaal dan de stappen 6 tot en met 8. Zo niet:
  10. Sla dan de functie(s) op door de programmakeuzeschakelaar
    op "Einde" te draaien en het apparaat met de aan / uit - toets uit te schakelen.
Het deprogrammeren van een aanvullende functie
Neem de stappen 1 tot en met 10.

Controleren of een aanvullende functie actief is
Neem de stappen 1 tot en met 7.
Schakel het apparaat uit.
De controle is voltooid.
 

Fusk

  • #3
Yes, het werkt! Eindelijk verlost van dat rot piepje!

Ontzettend bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu