Egaliseren stukje houten vloer met rubberpasta?

Wamelis

  • #1
Dag mensen,

Ik zit met een iets doorgezakte overkapping. Dwz er is een stuk houten vloer van 4 m2 waarvan de uiterste punt zo'n 1.5cm is doorgezakt.

De gebruikelijke oplossing is Fermacell korrels, maar dan verlies ik 3cm hoogte op de hele verdieping van 25m2, geen fijn plan. De vloerplaten kunnen er niet meer uit, dus balken spalken en nwe platen leggen lukt ook niet.

Een egaline die geschikt is voor houten vloeren zou ideaal zijn, helaas, dat bestaat niet ... Maar: er bestaat wel vloeibare rubberpaste voor dakbedekkingen.

Het is een ongebruikelijke methode, maar zou het mogelijk zijn om die rubberpasta te gebruiken om een stukje houten vloer weer vlak te maken?

Dank,
Wim
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #2
Vloeibaar is oplosmiddel. Hoe lang duurt zoiets voor dat het geen stank meer afgeeft of geen stank maar wel sporen van het oplosmiddel die in je woning blijven hangen.
 

Millew

  • #3
Wat gaat er op die uitvulling? Vloerbedekking? Laminaat? Iets anders?
 

Wamelis

  • #4
Omdat het een overkapping is die aan de onderzijde geïsoleerd wordt, komt er dampdichte folie op de vloer. Stank is dus geen probleem.

De totale opbouw zou dan worden: isolatie -> constructievloer -> egalisatie -> folie -> lamelparket.
 

Millew

  • #5
Je kan gewone egaline wel op hout aanbrengen. Het gaat dan wel barsten, maar omdat het in dit geval opgesloten zit tussen de vloer en het laminaat kan het geen kant op.

Maar dat is niet nodig, want er bestaat wel degelijk een egaliseermiddel voor houten vloeren
 

Wamelis

  • #6
Goeie tip! Dacht dat egaliseer voor houten vloeren niet bestond.

Ik zal kijken of daar aan te komen is. Heb je er wel eens mee gewerkt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu