egaliseren oude houten vloer

A

Anonymous

Gast
  • #1
Mijn vliering bestaat uit ongelijke planken(= het plafond van de onderliggende verdieping)Omdat ik hier vloerbedekking wil leggen ben ik op zoeknaar een egalisatiepasta die een enige egalisatie aanbrengt.(De scherpe randen weghalen is al genoeg)

Deze pasta mag niet door de kieren naar beneden lekken.Bestaat er dergelijk materiaal ?
 
A

Anonymous

Gast
  • #2
Volgens mij kun je het beste een onderlaag van groene, zachtboardachtige platen leggen, en daarop je tapijt plakken.Zelf heb ik een oude houten vloer geschuurd met een parketschuurmachine (zijn te huur)

Succes.
 
A

Anonymous

Gast
  • #3
Ik heb een hele goede (maar vrij dure oplossing) gebruikt voor de egalisatie & isolatie van de vloeren van mijn bovenwoning (anno 1903).

Direct op de vloerdelen (mits hoogte verschillen minder dan 1 cm) komen Rigidur Estrich platen die bestaan uit 3 lagen van resp. 1cm mineraalwol en 2 x 1cm vezelplaat (soort fermacel). Als je nog meer verschil moet goedmaken (totaan 10 cm geloof ik)zijn er nog oplossingen met honigraatplaten en egaliseerkorrels die onder deze estrichvloeren kunnen worden toegepast.

Dit geeft zowel maximale geluids- en warmte isolatie, is brandwerend en egaliseerd de 100 jaar oude vloerplanken. Dit alles wordt zwevend gelegd, dus niet aan de houten ondervloer vastgeschroefd.

Direct daarop komt dan het laminaat-parket. Benedenbuurman ook helemaal blij !!!
T.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu