Eerst platdak aanbrengen, dan buitenmuur

AugustFM

  • #1
Beste medeklussers,

Wij zijn bezig met een aanbouw van 7x7mtr. waar de keuken in komt. Nu zijn we hard aan het werk met het metselen van de binnenmuren en willen we zo snel mogelijk het dak er op hebben om droog verder te kunnen werken.
Mijn idee is om de buitenmuur, die we gaan potdekselen, later te plaatsen.

De vraag is of dit volgens bijgevoegde tekening goed is. Op tekening 1 en 2 laat ik de eerste fase zien. De balklaag en underlaymentplaten laat ik doorlopen naar buiten, op de zijkanten maak ik een koof waar de dakbedekking overheen loopt. de boeiboorden timmer ik al af. De houten buitenmuur en isolatie breng ik later aan zoals op tekening 3 en 4 te zien is.

Ik hoor graag van jullie of dit de juiste manier is. Alvast dank. Groet August
.
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #2
Veel gemaakte constructie. Beter op afschot.


Zelf zou ik de balken niet voorbij de isolatie laten uitsteken.
 

AugustFM

  • #3
Wanneer de balklaag stopt op de binnenmuur en je nieuwe klossen op de binnenmuur maakt om het underlayment te ondersteunen komt dit op hetzelfde neer. Of zie ik dat verkeerd?
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #4
De potdekselplanken hangen nu in de lucht neem aan dat die op op balken geschroefd of geniet worden.

De ventilatie achter die planken vergeet je ook.
Een druiprand aan de buitenkant van de koof staat ook niet op tekening. Zoals op tekening komt het water achter de bovenste potdeksel plank.

Op dit forum is het niet de gewoonte om te qouten als het antwoord er nog boven staat.
 

AugustFM

  • #5
Klopt. Het Zweeds rabat komt op regels met daartussen folie tegen de isolatie. Deze heb ik voor de volledigheid nog toegevoegd.
Ook de druiprand heb ik meegenomen.

Thanks voor de tip over het quoten. Ben nieuw hier...

 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #6
In die balken ontstaat een dauwpunt. Misschien kan een ander daar iets over kwijt.
De houten omkasting op de staanders laten steunen?
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu