Duratex hardboard schilderen

Baseleg

  • #1
Hallo,

Wij hebben verscheidene Berkolux paneeldeuren in ons huis. Deze zijn afgewerkt met Duratex hardboard. Ik wil deze eigenlijk schilderen in een hoogglans verf, omdat ik dat mooier vind. Nu is mijn vraag kan ik deze deuren zomaar, zonder voorbehandeling (wel schoonmaken natuurlijk) schilderen? En ik zou ook graag de panelen in de deuren afkitten omdat je nu kieren ziet zitten, welke kit kan ik hier het beste voor gebruiken?

Bedankt voor jullie hulp!

mvg Bas
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #2
U kunt niets "zomaar"zonder voorbehandeling schilderen.

Als het gegrondverfde deuren zijn af fabriek dan kunt u deze reinigen, licht opschuren en aflakken met een hoogglanslak.
 

Mechas79

  • #3
Beste,
Duratex hardboard panelen worden inderdaad niet gegrond aangeleverd maar zijn kant-en-klare systemen. U dient deze eerst, zoals Kees hierboven vermeld, eerst te behandelen met een goede universele hechtprimer zoals een allgrund systeem, om de hechting van u hoogglans lak te waarborgen. Dit wel na eerst goed ontvetten-schuren en afnemen.
De kit vraag van u snap ik niet helemaal, mijn excuses daarvoor.
Gr
Mechas
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #4
De kieren tussen panelen en stijlen / regels kunt u dichten met acrylaatkit.

Na het aanbrengen neemt u met uw nat gemaakte vinger de overtollige kit weg, en vervolgens haalt u een vochtige spons over de kit. Hiermee verkrijgt u de meest strakke afwerking op een paneeldeur.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu