Dubbele verflaag verwijderen van buitenmuur

Kweetnix

  • #1
Hallo klus-experts!

Ik zit met enkele prangende vragen. Ik heb alle threads binnen dit onderwerp waarvan de titels enigszins overeenkomen gelezen, maar ik ben er nog niet helemaal uit.

Onder mijn balkon heb ik last van tamelijk veel vocht dat (volgens mij) doorsijpelt vanaf het balkon. Nu heeft de vorige bewoner alle muren "mooi" paars geverfd (over smaak valt niet te twisten, maar het is echt OER lelijk!). Door het vocht begint de paarse verf nu te bladderen op veel plaatsen en daardoor kom ik er nu achter dat onder de paarse laag ook nog een witte laag verf zit...

Ik ben inmiddels naar verschillende bouwmarkten geweest voor een goedje dat verf van buitenmuren kan halen, maar die hebben me doorverwezen naar een verfspeciaalzaak of geadviseerd de muren te laten zandstralen.

Vervolgens heb ik contact opgenomen met een verfspeciaalzaak. Die gaven aan dat ze inderdaad zo'n spul bestaat, maar dan ze moeten weten of het latex is, of dat het dat andere spul is (synthetisch?) ik ben even vergeten wat. ;)
Om dat te ontdekken raadde hij me aan om met een hele hete spons te kijken of het afgeeft. Als dat zo is, dan is het latex.

Wat is volgens jullie de beste manier om beide lagen verf van de muren te verwijderen? Het betreft twee buitenmuurtjes (baksteen) van zo'n 3 x 2m en het 'plafond' (onderkant balkon) dat van beton is.

Ik zal uiteraard eerst alle loszittende zooi met een staalborstel moeten verwijderen lijkt me.

Maar stel de eerste laag verf (paars) is van latex en de andere van dat ene spul, betekent dat dat ik dan tweemaal spul op de muren moet smeren?

Is het tevens een optie om met een verfföhn aan de gang te gaan en dan met de staalborstel het proberen weg schuren?

Volgens mij is zandstralen redelijk prijzig, toch?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, maar in ieder geval alvast bedankt voor de reacties en sorry van mijn lange betoog, maar ik wilde zo duidelijk mogelijk zijn in mijn verhaal.
 

renehi

  • #2
Heeft de DHZZ toch deze maal goed:Muur laten zandstralen en opnieuw (laten) invoegen en impregneren. Balkonplaat loszittende delen afsteken met plamuurmes, of eventueel h.drukreiniger gebruiken en opnieuw in gewenste kleur sauzen.

Ik heb ook voor een muurtje etterlijke verfspec. zaken benaderd, ik krijg diverse potten verf-verwijderaar mee.... Gelukkig hanteerden die niet goed geld terug-garantie. Een profi. schilder die toendertijd bij ons in de buurt was gaf toe dat bovenstaande oplossing voor de muur de enige is. Overigens niet met de staalborstel a/d slag gaan, dit beschadigd je stenen en je krijgt niet alles uit de voegen daarmee
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu