Dubbel glas lek wil het tijdelijk dichten

Patrickh

  • #1
Hallo,

Ik heb wat gezocht op het forum maar kan mijn specifieke vraag niet vinden. Ik heb namelijk vd week een raamsluiting gemonteerd en ben daarbij met een schroef langs/tegen de zijkant van het dubbelglas aangekomen.

Ik voelde zoiets wel aankomen natuurlijk, dus voorzichtig geschroefd maar het was opeens PANG en nu zit er een scheur van een cm of 10 in.
Nu kan ik natuurlijk op mijn kop gaan staan, dit is zeker geen garantie, daar zal niemand in trappen.

Ik wil het raam met de tijd wel vervangen, maar woon hier nog maar zo kort dat ik mijn (financiele) prioriteiten nog even op andere onderdelen van het huis heb.

Het is in m'n slaapkamer, en ik heb met de scheur zelf eigenlijk niet zo'n probleem. Het voordeel van dat het een scheur is, is dat ik precies weet waar het raam nu lek is. Heeft er iemand suggesties wat ik op de scheur zou kunnen smeren. Ik zat zelf aan transparante kit te denken. Of transparante nagellak misschien?

Tenslotte ben ik nog even benieuwd in welke koers ik moet denken qua prijs voor het vervangen van dit raam. Hij is 1.60 x 0.50 mtr.

Bedankt.
Patrick
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Lekkage van dubbel is niet te repareren, er zit gas tussen de twee lagen en dat stroomt er uit, door de scheur kan er ook (vochtige) lucht tussen het glas komen en krijgt u er condens tussen.

Gewoon laten zitten en vervangen wanneer de tijd rijp is.
Een strookje plakband op de scheur kan het proces iets vertragen.
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #3
Al gedacht aan de glasverzekering?

Ik heb zoiets bij de hand gehad, en de verzekering betaalde gewoon uit hoor!

Overigens worden er op het forum geen prijsopgaven (of schattingen) gedaan voor welke klus dan ook!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu