Dubbel glas in kozijn met enkel glas plaatsen = driedubbel

Tbuitenland

  • #1
De raamkozijnen met enkele beglazing zijn nog goed maar ik zou er graag dubbel glas in plaatsen. Zat zo te denken: kan je niet gewoon in het bestaande kozijn preciespassende dubbele beglazing bijplaatsen? Heeft iemand hier al ervaring mee? Beetje 3 dubbele belazing dan... Efficient qua warmte? Geluid? Condens?
 

Chathanky

  • #2
Het zal allicht wat schelen, het probleem zal zijn dat je met condensproblemen komt te zitten.
Hoe zit het met de lichtopbrengst in de kamer, die zal door meer lagen ook minder worden, de standaard isolatieglas met 3 platen heeft een speciale samenstelling om bepaalde eigenschappen te verbeteren of te verminderen.

Informeer een glasbedrijf, die kan je het haarfijn uitleggen.

Is hier geen passende index voor?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #3
Bijplaatsen van thermophane beglazing bij bestaand glas zou misschien bouwtechnisch wel mogelijk zijn maar na een week moet alles er toch weer uit wegens condens tussen de verschillende soorten beglazing en derhalve geen uitzicht meer naar buiten.

Hetzelfde effect kan ook optreden bij een voorzetraam, bij thermophane is de ruimte tussen de ruiten gevuld met gas, dit condenseert niet, bij gewone beglazing zit er normale lucht tussen en we weten allemaal wat er gebeurt bij temperatuurverschil n.l. condens.
 

EdP

  • #4
Laatst was ik in een hotelletje waar men dubbele thermopane beglazing had toegepast. Ik dacht nog: zo zo, dat zal goed isoleren dan. 's Morgens zat er inderdaad een goeie condenslaag tussen, dus dit is geen fictief bezwaar.
 

H@ns

  • #5
[ergert zich kapot modus ON]Waarom zou je in godsnaam dubbelglas vóór je enkelglas plaatsen?!!?! Whats the point?[/ergert zich kapot modus ON]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu