Drukverlies we moeten steeds water bijsteken

A

Anonymous

Gast
  • #1
We hebben drukverlies en we weten nie waar het is. het expansievat is niet kapot maar we moeten steeds water bijsteken. soms om de 2 uur. aan wat zou dit kunnen liggen?? zou het kunnen dat er teveel lucht ergens zit in de leidingen???

mercie voor jullie hulp
 
A

Anonymous

Gast
  • #2
Dit onderwerp is al een aantal keer ter sprake geweest op dit forum. Kijk de diverse onderwerpen eens langs (oa Lekke cv-leiding OmeKoos ), kijk vooral even bij Ben cv-problemen, daar staat van alles! Kom je er dan nog niet uit, stel de vraag dan nog even met vermelding wat je inmiddels geprobeerd en nagekeken hebt.
 
A

Anonymous

Gast
  • #3
ja het blijft hetzelfde hoor. alles heb ik geprobeerd. er is geen lek, pompen werken nog goed, expansievat is nie kapot en toch blijven we drukverlies hebben. ik weet niet meer wat het is hoor. hopelijk kun je mij helpen.
 
A

Anonymous

Gast
  • #4
Ik denk dat je om te beginnen het merk en type van je ketel moet vermelden, wellicht kan Ben daar wat mee. Want zoals je wellicht hebt kunnen lezen wil in een HR ketel het water wel eens (ongemerkt dus...) lekken in de afvoer. Verder kan het niet anders, dat water blijft ergens! Heb je je overstort-ventiel (=overdrukventiel) gecontroleerd? Waar zit dat, en loost het direct op het riool? Er zou vuil tussen kunnen zitten. Je zegt trouwens "pompen" betekent dat dat er een vloerverwarming is? Graag wat meer details waaruit het systeem bestaat en wat je wel en niet gecontroleerd hebt. Want zoiets is een lastig probleem en we kunnen niet via Internet bij je thuis kijken...
 
A

Anonymous

Gast
  • #5
Hallo Koen,

Je moet nagaan of er geen (stukken van de) leiding door spoumuren loopt of tussen plafinds of onder vloeren waar je het niet kan zien. Dat was bij mij ook het geval dus ik kon nergens een natte plek ontdekken.. Toen heb ik systematisch de niet-zichtbare leidingen afgeblind en uiteindelijk het lekke deel gevonden. Onhoud één ding , als je drukverlies hebt, dan heb je een lek. Water verdampt niet of nauwelijks in een gesloten (CV) systeem. en ook lucht in het systeem geeft beslist niet zoveel drukverlies.

Groet,
OmeKoos
 
A

Anonymous

Gast
  • #6
omekoos schreef:
Hallo Koen,

Je moet nagaan of er geen (stukken van de) leiding door spoumuren loopt of tussen plafinds of onder vloeren waar je het niet kan zien. Dat was bij mij ook het geval dus ik kon nergens een natte plek ontdekken.. Toen heb ik systematisch de niet-zichtbare leidingen afgeblind en uiteindelijk het lekke deel gevonden. Onhoud één ding , als je drukverlies hebt, dan heb je een lek. Water verdampt niet of nauwelijks in een gesloten (CV) systeem. en ook lucht in het systeem geeft beslist niet zoveel drukverlies.

Groet,
OmeKoos
welkom OmeKoos!

Nou Koen, als er één is die ervaring heeft met je probleem, is het wel OmeKoos! Welkom terug OmeKoos! Hoe staat het met de leiding in je spouwmuur, is dat gelukt? Heb je ervoor moeten breken, of kon je een omweg erbuiten langs maken?

Was even benieuwd...

Gr. KlusKees
 
A

Anonymous

Gast
  • #7
IK heb er niet veel verstand van, maar kan het niet zijn dat de warmte wisselaar lek is? Heb ik zelf een paar keer gehad en heeft de zelfde klacht. Er zit vaak een afvoer pijpje of syfon onder de CV. Maak die eens open en leeg deze dan even weer dicht doen en dan na een kwartiertje weer een kijken of hij nog leeg is.
 
A

Anonymous

Gast
  • #8
KlusKees schreef:
omekoos schreef:
Hallo Koen,

Je moet nagaan of er geen (stukken van de) leiding door spoumuren loopt of tussen plafinds of onder vloeren waar je het niet kan zien. Dat was bij mij ook het geval dus ik kon nergens een natte plek ontdekken.. Toen heb ik systematisch de niet-zichtbare leidingen afgeblind en uiteindelijk het lekke deel gevonden. Onhoud één ding , als je drukverlies hebt, dan heb je een lek. Water verdampt niet of nauwelijks in een gesloten (CV) systeem. en ook lucht in het systeem geeft beslist niet zoveel drukverlies.

Groet,
OmeKoos
welkom OmeKoos!

Nou Koen, als er één is die ervaring heeft met je probleem, is het wel OmeKoos! Welkom terug OmeKoos! Hoe staat het met de leiding in je spouwmuur, is dat gelukt? Heb je ervoor moeten breken, of kon je een omweg erbuiten langs maken?

Was even benieuwd...

Gr. KlusKees




Hallo,

hallo KlusKees,

Het was niet echt makkelijk. Er waren 3 stukken van het leidingnet dat ik niet helemaal kon zien en volgen. Maar waar veel en snel drukverlies is, is lek. Zo simpel is dat Dus het probleem kon zich op 3 plaatsen bevinden. Ik ben systematisch begonnen die delen af te blinden. Het eerste stuk, waar ik uiteraard het makkelijkste bijkon, doorgeslepen, draad getapt, blindpluggen erop, maar geen verbetering. 2de deel hetzelfde en ik had prijs. Onder de garage vloer had men een stuk leiding gelegd naar de radiatoren. Geen kruipruimte, of inspectie opening maar was daar schijnbaar wel doorgerot. Ik heb een nieuw stuk leiding gelegd door de woonkamervloer en garage/woonhuismuur en deze in de kruipruimte (60 cm hoog) op het bestaande net aangesloten. Hoef jou niet te vertellen hoeveel werk dat was. Echt makkelijk kom je er ook niet bij.

Groet, OmeKoos
 
A

Anonymous

Gast
  • #9
Nou, OmeKoos, in lek geval mooi dat het opgelost is! Die kruipruimte, daar kan ik van meespreken... We hebben een woning uit de 60-er jaren met een houten vloer, en daaronder een betonnen grondplaat/bak, is dus de bodem van de kruipruimte. Lekker droog, dat wel, maar er zit een ruimte van echt niet meer dan 50 cm tussen beton en balken. En daar heb ik vanalles aan water, elektra, cv en afvoer moeten wijzigen tbv mijn keuken... Het rottige is dat dat beton geen glad oppervlak heeft, overal liggen (scherpe) hobbels. Als je daar een dagje onder bezig bent geweest ben je gebroken...

Gelukkig is alles nu klaar en... naar wens, zodat ik nu anderen kan helpen via de site!
 
A

Anonymous

Gast
  • #10
Vrij simpel, zijn alle leidingen en ook de afvoer van het overstortventiel zichtbaar dan is er een lek in de ketel Als het een HR ketel is, zoals een Intergas dan zou je de warmtewisselaar moeten vervangen. Haal het voorste gedeelte er af, en vul bij tot de maximale druk ( 2 bar) en kijk met een goede lamp of je ergens een lekkage ziet. Meestal ter hoogte van waar normaal de brander gemonteerd is. Bij een normale Vaillant ketel is het veel moeilijker zichtbaar , de warmtewisselaar zet uit en gaat lekken. Door de hoge temperatuur verdampt het water direct. Je kunt het ooit horen als er toevallig een druppel water op het branderbed valt (sissend geluid) Drukverlies in 2 uur kan bijna niets anders zijn als doorgeroest leiding, warmtewisselaar of overstortventiel met overloop in een afvoer. Hoe is trouwens het expansievat gecontroleerd? Er is maar één manier: Systeem drukloos maken en met een goede manometer de voordruk meten. (ca 0,5 bar bij plaatsing op zolder, tot 1 a 1,5 bar bij plaatsing op begane grond of kelder) Dit geeft nog geen 100% garantie. Een expansievat met een te hoge voordruk kan ook de indruk geven dat er drukverlies is)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu