druk verlies valiant cv-ketel

A

Anonymous

Gast
  • #1
hoi kan iemand mij misschien helpen? ik heb een valiant ketel die ook steeds zijn druk kwijt raakt, bij mij is alleen het geval dat de druk niet hoger wordt als ik warm water vraag, en ik heb ook al alle leidingen afgelopen om lekkage op te sporen en nergens iets gevonden. ik heb van daag voor de 7e keer nu bijgevuld en na een dag of 3 kan ik dat weer doen....

waar blijft toch al dat water???? de druk loopt echt tot onder 0 maar ik kan wel warm water blijven vragen.

rara hoe kan dit??
 
A

Anonymous

Gast
  • #2
Ronald,

Ik denk dat het expansievat kapot is en dat al het bijvul water rechtstreeks in het expansievat loopt.. Even controleren en zonodig vervangen.
 
A

Anonymous

Gast
  • #3
jep ronald, als je nergens een lek vindt is je expansievat stuk. je kann dit makkelijk checken door er eens op te tikken : klinkt get 'vol' dan is het stuk.
 
A

Anonymous

Gast
  • #4
Je hoeft geen niew expansievat te kopen, het enige wat je moet doen is het eraf draaien aan de onderkant zit een vulnippel en bioj het tankstation het aantal bar wat op het vat staat aangegeven aan te vullen of als je erbij komt met een voetpompje(voor autobanden met een barmeter erop) zo doen ze het namelijk ook bij handel (met compressor)
 
A

Anonymous

Gast
  • #5
menno schreef:
Je hoeft geen niew expansievat te kopen, het enige wat je moet doen is het eraf draaien aan de onderkant zit een vulnippel en bioj het tankstation het aantal bar wat op het vat staat aangegeven aan te vullen of als je erbij komt met een voetpompje(voor autobanden met een barmeter erop) zo doen ze het namelijk ook bij handel (met compressor)
LET OP EEN EXPANSIEVAT VUL JE NIET ZOMAAR BIJ !!!!! Een expansievat is of heel of stuk. bijvullen is uit den boze als je niet exact weet waar je mee bezig bent!!! een expansievat bestaat uit 2 delen een deel met lucht onderste gedeelte en een deel met cv water het dovenste gedeelte. Deze is gescheiden door een rubber vlies. Klinkt het expansievat vol aan de onderzijde dan is het rubber lek. VERVANG het EXPANSIEVAT !!! Als je dit niet doet dan zal op een gegeven moment de prescore van de ketel opengaan (de prescore is een beveiliging van de ketel tegen overdruk) Dan heb je dus zeker een natte bende en als het tegen zit zou je ook nog eens de ketel kunnen opblazen. Met veel schade tot gevolg.Als je het expansievat vervangt kijk dan eerst even of het een 18/0.5 vat is of een 18/1 vat .Het nieuwe expansievat moet dezelfde vollume hebben.

Met vriendelijke groet
De loodgieter
 
A

Anonymous

Gast
  • #6
ronald schreef:
hoi kan iemand mij misschien helpen? ik heb een valiant ketel die ook steeds zijn druk kwijt raakt, bij mij is alleen het geval dat de druk niet hoger wordt als ik warm water vraag, en ik heb ook al alle leidingen afgelopen om lekkage op te sporen en nergens iets gevonden. ik heb van daag voor de 7e keer nu bijgevuld en na een dag of 3 kan ik dat weer doen....

waar blijft toch al dat water???? de druk loopt echt tot onder 0 maar ik kan wel warm water blijven vragen.

rara hoe kan dit??
Ronald vervang het expansievat en controleer of er misschien in de ketel iets lekt het zou ook nog kunnen dat de prescore is aangesloten op een afvoer. Als dan het expansievat kapot is en je vult de ketel dat blijft de ketel op druk totdat je gaat stoken.Dan stijgt de druk en zal de prescore opengaan. als je prescore is aangesloten op een afvoer zal je het niet merken dat deze opengaat en het cvwater de afvoer in gooit.Vervang trouwens TEGELIJK met het expansievat OOK de PRESCORE !!!!

De loodgieter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu