Droogprobleem met de BOSCH TA exclusive WTA3480

Marry

  • #1
Mijn Bosch droger droogt ongeveer 5 minuten daarna springt het indicatielampje naar het kastdroog-lampje.
dan begint de droger te piepen en ben je genoodzaakt om de droger eerst uit te zetten en als je hem dan weer start, dan droogt hij weer enige minuten en vervalt weer naar het kastdroog-lampje en gaat weer piepen.
Type van de droger is BOSCH TA exclusive; E-NR WTA3480/01 FD 7603 00491
we hebben de droger van binnen helemaal schoongezogen,dus vrij gemaakt van stof. dit heeft niet geholpen.
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #2
Niet schoonzuigen (kan op zich geen kwaad) maar ontvetten is het eerste wat je moet doen in dit geval...

De ribben van de droger vormen (meestal bij Bosch drogers) samen met de rest van de trommel een soort sensor, waarmee de vochtigheid van de kleding wordt gemeten. Is die "sensor" vettig geworden, bijv. door gebruik van wasverzachter, dan krijgt de besturing veel te vroeg een signaal dat de was droog is.

Vanzelfsprekend zou het ook een defect kunnen zijn, maar dit is in elk geval makkelijk zelf te doen. Reinigen met schoonmaakazijn, staat daarvoor meestal in de gebruiksaanwijzing.
 

Marry

  • #3
Waar zitten die ribben; zoals je hoort ben ik maar een leek maar wat moet ik precies schoonmaken; De ronding van de droogtrommel of de achterkant aan de binnenzijde van de droogtrommel
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #4
De (grote) ribbels aan de binnenkant van de trommel.

Maak gewoon de hele binnenkant goed schoon... :wink:

Helpt het niet, noem het dan nog hier, misschien weet een van de witgoed-beantwoorders nog meer.
 

Marry

  • #5
Dit heeft niet geholpen ; De droger begint na ongeveer 5 minuten toch weer te piepen en staat weer op kastdroog
 

Marry

  • #6
Ook als ik het tijdprogramma gebruik van de droger; dus de droger 30 of 40 minuten instellen; dan gaat de droger ook na een 5-tal minuten overspringen in storing op het kastdroog-indicatorlampje en begint de droger te piepen
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #7
Dat laatste is belangrijke informatie, want dan ligt het inderdaad niet aan het droogte-voelersysteem.

Ik hoop dat een witgoed-beantwoorder nog iets kan zeggen hierover.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu