Droger Zanussi TCS 665E stekkers

Vin

  • #1
Hallo daar,

Ik heb een probleem met mijn wasdroger, Zanussi TCS665E.
Prod. nr. 916725503. Ik heb de V-snaar vervangen en de afdichting (en heel stom natuurlijk) een paar stekkers los gemaakt.

Uiteindelijk weer helemaal in elkaar gezet, en je raad het al hij doet het niet. Het lampje brandt wel, maar hij reageert verder nergens op. Heeft iemand een idee?

Alvast bedankt Vincent.
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #2
En heb je enig idee welke stekkers je hebt losgemaakt, zitten ze weer allemaal vast?

Zoniet, dan misschien een foto sturen/plaatsen van de stekkers die je niet weet hoe ze moeten?
 

Vin

  • #3
De meeste stekkers spreken voor zich en passen maar op een manier, behalve de enkele stekkers. Deze kunnen op meerdere manieren, maar ik heb het meest logische gedaan. (qua lengte van snoertje en afstand van bijv. printplaat).

Foto kan ik eventueel morgen maken. Kids liggen nu te slapen en moet droger eerst weer uit elkaar halen.
Super top als je me kan helpen, want vrouwtje wordt ongeduldig.
Groetjes Vincent.
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #4
Even voor de duidelijkheid: ik help je dan niet, maar (hopelijk) een van de witgoedmannen. Is al eerder gebeurd op deze manier.

Ik plaats eventueel wél de foto's... :wink:
 

Vin

  • #5
Zou super zijn! Alvast bedankt.
Groetjes Vincent
 

Vin

  • #6
Hier de foto's.



 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #7
Ik zie geen verschil tussen foto 2 en 5. Alleen is 2 wat scherper.

Ik wou nr 5 even weghalen maar...

Of kijk ik niet goed?
 

Vin

  • #8
Is goed hoor, heb de foto's in opdracht van mijn man gemaakt, maar hij ligt ziek op bed vandaar!
Groetjes Nanouk
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #9
Ik heb foto 5 verwijderd.

Voor je man: van harte beterschap gewenst van Klusidee!
 

Wasmannetje

  • #10
Hoi Hoi, alles lijkt goed te zitten, zit de 3polige steker wel op de print?

Deze zit aan de zijde waar het plastic huisje zit, dus NIET de printzijde maar de andere kant.
Daar hoort een 3voudige steker op te zitten.

Let ook even op het deurcontact, daar zit een plastic lipje wat aan de binnendeur vastzit, alleen dacht ikzelf, dat als deze er niet opzat er niks brannde, even testen

Graag bericht
 

Wasmannetje

  • #11
Ben ik nog even, kijk even of de bedrading van het verwarmingselement toevallig los is getrokken.
 

Vin

  • #12
Van het binnenlipje? Is dit het lipje boven het filter wat in de machine valt? En het is me niet helemaal duidelijk waar het verwarmingselement zit. (ben eigenlijk loodgieter en cv-monteur, dus dit is niet echt mijn gebied). Alvast bedankt.
Vin
 

Wasmannetje

  • #13
Ik bedoel inderdaad dat lipje maar ik neem uit uw woorden waar, dat deze er nog zit anders wist u niet dat ik dat lipje bedoelde, het element zit achter de witte afdekkap aan de onderzijde achterkant.

Succes
 

Vin

  • #14
Waar het element zit heb ik niks los gehaald. Weet je niet toevallig een site waar ik een schema kan downloaden of bekijken? Want ik weet zeker dat het iets met de stekkertjes te maken heeft.

Want voordat ik de snaar en vilt verving deed de droger het nog, alleen werd de was niet droog en wel hard. Toen kwam ik er achter dat de snaar en vilt gebroken waren. Vervangen en nu brandt wel het lampje maar doet verder niets.

Ik denk dat het iets met het deurmechanisme te maken heeft.
Vin
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #15
Er bestaan helaas geen sites waar schema's te downloaden zijn... :cry:
Alleen sites waar je dat tegen betaling kunt doen!
 

Vin

  • #16
:idea: Krijg in een keer een helder moment, het schakelaartje die het plastic lipje indrukt als je de deur sluit is foetsie. Ja dan doet ie het niet. :oops:
:?: Zou ook niet weten waar deze gebleven is.
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #17
Is dat niet het rood-bruine ding op de tweede foto?
Dat lijkt wel een beetje op zoiets.

Misschien bungelt het ergens los onderaan?

Ik zal zo even kijken of ik de deurschakelaar in een tekening kan vinden.
 

Vin

  • #18
Dat roodbruine ding is de draaiknop om het programma te kiezen, een foto zal meer duidelijkheid geven.
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #19
De deurschakelaar ziet er volgens tekening (symbolisch) zo uit:



Indien het genoemde roodbruine ding bekend is, is een foto niet nodig.

Toch maar even zoeken lijkt me.

Edit: volgens de (zeer summiere) tekening kan de schakelaar zowel links als rechts gemonteerd worden. Misschien aan de verkeerde kant geplaatst?
 

Vin

  • #20
Deze tekening is mooi, maar is van de gewone deursluiting. Ik bedoel eigenlijk deze..... (zie tekening).

 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu