"drempel" vloer netjes afwerken

Amph

  • #1
Hoi allemaal,

In mijn woning is een mooie PVC-vloer gelegd. Nu is er bij de openslaande deuren een drempel van ongeveer 5 cm hoog, 5,5 meter lang en circa 30 cm diep.

De bovenzijde van deze drempel is netjes voorzien van pvc vloer (zelfde als de rest van de vloer) alleen de zijkant, waar je dus tegenaan kijkt, wil/kan de vloerlegger niet doen. PVC is 5 cm zagen kan niet, vinden ze te gevaarlijk...
(dan denk ik, als een pvc tegel 40 cm breed is, kan je ook 35 zagen, heb je ook 5 over.. maar goed, ik ben een leek hierin..
zelf zagen lukt mij niet.. ik heb geen vaste hand met een decopeerzaag en een zaagtafel heb ik niet.

Ik ben op zoek geweest naar een hoekprofiel, maar deze zijn allemaal max 4,5 en dus kom ik dan een stukje tekort..

wie kan mij eventueel helpen met tips om deze rand mooi te krijgen ?

alvast heel erg bedankt !
 

Robbie's

  • #2
Hoe dik is je PVC? Normaal (heb ik hier ook gedaan) kun je PVC met stanley mes en stalen lineeal of langer iets keurig diep insnijden en daarna afbreken. Desnoods dan nog met een dun/klein hoekprofiel er over.

Of op PVC een lat leggen, vastzetten met iets, bijv lijmklemmen, en daarna kun je keurig langs de rand PVC met decoupeer afzagen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu