Drainagebuis aansluiten op hemelwaterafvoer

Mcstronkhorst

  • #1
Hallo allemaal,

Vanwege een vochtprobleem (grond en regenwater trekken de muur en kruipruimte in) in huis heeft een vakman mij aangeraden een drainagebuis in de grond te leggen langs de kant van het huis waar een vochtprobleem is.

Op deze foto is te zien hoe de situatie is.

Mijn vraag is hoe ik het beste de drainagebuis kan aansluiten op deze situatie.

Daarnaast is ook voorgesteld om een stukje fundering en het metselwerk onder de grond te behandelen met vloeibaar rubber zodat er geen water meer door kan komen. Is dit een goed idee? of heeft iemand een beter idee voor het probleem?
 

Willem52

  • #2
Hoi,
Zo te zien is dit een gresbuis. Daar waar de gresbuis de grond ingaat zie ik iets wits. Wat is dat. Het lijkt wel pvc maar dat is niet zo logisch
 

Mcstronkhorst

  • #3
Dag Willem52,

Dit witte is weer een stuk gresbuis. Het witte is denk ik een stukje weerspiegeling of iets dergelijks.

Groet
 

Willem52

  • #4
Hoi,
Ik zou zo diep mogelijk uitgraven tot aan de eerst mof. Gresbuis zit met mof en spie verbinding aan elkaar en dan een verloop stuk gres-pvc aanbrengen. Mocht je niet zo diep kunnen graven tot aan de eerste mofverbinding dan zo laag mogelijk afzagen met een slijpschijf of zaag en dan weer een overgangsstuk erop. Daar kun je een t-stuk of schuine spruit opzetten. (schuin t-stuk)Er zijn ook overgangsstukken met een krimpmof met rubberring. Even binnen en buitendiameter gresbuis meten dan kun je daar je hulpstuk op aanpassen.
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #5
Is het verstandig om het water uit een drainagebuis in je riool te laten lozen. Er komt veel vuil mee met dat water.
Bij mij zijn de drainagebuizen op een put aangesloten en het riool is de overloop in de put. Je moest eens zien wat een klei ik uit de put schep.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu