Drain plaatsen - aansluiting pvc buis naar drain

Moontje

  • #1
Hallo,

Heb gisteren de afvoer van onze douche verplaatst. Nu wil ik de drain gaan bevestigen. (nog nooit gedaan) Dit alles ter voorbereiding van de te storten vloer.

De drain met vaste sifon en uitvoer horizontaal wil ik nu dus op de afvoer aansluiten.

Mijn vraag is nu (want ik kom er niet uit):
Moet de aansluiting pvc buis naar drain nu los met elkaar verbonden worden, of moet dit gelijmd of gekit worden. (dit wordt niet vermeld op de installatieadvies).

Alvast bedankt



  Details uit de foto

 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
De aansluiting kan ook met een rubber uitgevoerd worden, sommige drains zijn niet zo maar te lijmen.


Een paar haakse bochten zijn geen enkel probleem bij een doucheafvoer, zo veel water komt er niet door. (10 stuks zou teveel zijn)
 

Moontje

  • #3
Het betreft hier een nieuwbouw woning van houtskeletbouw. De afvoer loopt onder de vloer door. Ik denk dan ook rechtstreeks naar de riolering.

In de sifon van de drain (rvs) zit een rubberen ring. Betekent dit dat de pvc buis gewoon hier in geschoven moet worden en dat dit dan afdoende is. Geen lijm gebruiken.

Ik ga dit morgen uitvoeren en zal nog even een foto hiervan maken.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Normaal zit er in een uitstulping een rubber ring.
 

Moontje

  • #5
De drain staat op ijzerprofielen en is aan de achterkant tegen de muurkant ook goed geklemd, dus van verschuiven is nu geen sprake.

Eigenlijk viel het allemaal reuze mee.





groet,
Moontje
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu