Draagkracht dak

MarkJG

  • #1
Goedemiddag,

Ik wil graag nieuwe tegels gaan leggen op het dak van de winkel bij mij beneden. Dit dak is al jaren in gebruik als dakterras maar er liggen nu rubberen tegels op en die wil ik vervangen door een zwevende tegelvloer (maximaal 45 kg/m2).

Ik heb de tekeningen van de aanbouw in 1995 met daarin volgens mij alle informatie, ik begrijp er alleen niet heel veel van... (op verschillende plekken staan verschillende berekeningen). Kan iemand mij vertellen hoe ik er achter kan komen zonder een herberekening door een constructeur?

Hier is de PDF via Google Drive (ik heb het adres zwart gemaakt)https://drive.google.com/file/d/1VZev4b67MPbpCM4iNerjpjw_dNu8LcIH/view
Alvast bedankt
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Op de laatste pagina "houten balklaag uitbouw". Is dat het betreffende dak? Er wordt gerekend met 100 kg/m2, dat is dus berekend als plat dak, en niet als dakterras.
 

Boertje125

Vaste Beantwoorder
  • #3
In die berekening worden twee daken berekend 1 van een magazijn en 1 van een aanbouw beide worden niet als terras gedimensioneerd. dus waarschijnlijk is dat illigaal
 

MarkJG

  • #4
Het is al jaren in gebruik als dakterras (sinds de bouw) en verder niet illegaal.. het is ook allemaal via de VVE geregeld en vast gelegd..
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #5
Is het ook legaal bij de gemeente?

De dakconstructie is dus niet geschikt als dakterras.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu