Dpc folie cellenbeton dikte muur vragen

Plukklus1

  • #1
Beste mede klusser.

Ten eerste misschien hele stomme vraag. Ik kan niet echt het antwoord vinden dus ik stel hem toch maar.

Voor nieuwe muren in mijn woning ga ik cellenbeton gebruiken.
Nu zet ik deze in een plastic profiel aan de onderkant. Hoe en wat is voor mij duidelijk.

Voor de badkamermuren wil ik de muren zonder profiel zetten. Ik lees dan...gebruik eerst strook dpc folie, dan kim cement en na bevochtigen onderkant blok, plaats de onderste laag.

In de plastic profielen kunnen de blokken bewegen aangezien de onderkant niet op de vloer vast staat. Het plastic randje zorgt voor stevigheid.

-De dpc folie ligt op de -vlakke- dekvloer, daarover cement dan het blok. Je hebt hier geen plastic profiel randje en het blok zit dan niet 'vast' op de vloer. Is het gewicht van de blokken genoeg om ze aan de onderkant, niet te laten bewegen? (Als de eerste laag staat en je trekt hard aan het dpc folie, dan kun je de kimlaag toch bewegen door aan de folie te trekken?)

-dpc folie is toch alleen tegen optrekken vocht?

Ik wil bij de badkamer geen profiel gebruiken omdat deze mij lijkt in de weg lijkt te zitten bij het tegelen aan de onderkant...

Mijn andere vraag:
1 van de muren wil ik 7 cm dik maken met een stuclaag van 6 mm. In deze muur komen ook enkele elektra leidingen. Deze komen ook horizontaal. Een sleuf is zo 2cm diep. Geeft dit problemen voor de stevigheid?
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu