Dode vogel in het regenwater

Wekke

  • #1
Beste klussers,

Enige tijd geleden kon ik een dode vogel terugvinden op mij plat dak. Blijkbaar was er ook een baby vogeltje in de afvoer geraakt. Deze komt terecht in de regenput die op zijn beurt gebruikt wordt voor 2 wc's en de wasmachiene.

De volgel werd tegen gehouden door de grof filter.
Ik nu heb wat schrik voor slechte bacteriën in het water .
Ik zou ik de afvoerleidingen met een scheut bleekwater willen reinigen en uitspoelen. Kan dit kwaad voor de regenput of zijn verbruikers?
Heb ooit eens gelezen dat er in een regenput ook goede bacteriën zitten, die gaan natuurlijk ook mee stuk.

Alvast bedankt voor jullie reactie.
Werner
 

Boertje125

Vaste Beantwoorder
  • #2
Heb je hem er ondertussen uit gehaald?
over hoeveel liter water praat je?
ter vergelijking mijn 60 liter aquarium kan een dode gup prima verwerken zonder te gaan stinken of iets dergelijks


stinkt de put nu?
zo nee dan is er niks aan de hand.
je kan eventueel een paar dagen een beluchter of een pomp in die put hangen dan komt er meer zuurstof bij en gaan de bacterie vanzelf dood
 

Wekke

  • #3
Ja hoor, de vogel is weg gehaald.
En ruiken doet de put ook niet, ik denk dat er nog ca 1000 liter water in zat.
Heb voor alle zekerheid een kleine scheut bleekwater toegevoegd en de put bijgevuld met leidingwater.
Hij stond al wat laag wegens het lekkere weer. ;-)

Alvast bedankt.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #4
Ik denk dat de bleek meer kwaad dan goed doet.
 

Biomus

  • #5
Ik heb 9 jaar in Afrika geleefd. Daar hadden we ondergrondse opslag tanks voor water. Daar kwamen ook regelmatig hagedis-achtigen in om. We haalden ze eruit en we gingen onder de douche, we trokken de wc door en we wasten onze kleren er mee. Niks aan de hand, nooit ziek van geweest. De natuur heeft een herstellend vermogen, dus maak je maar geen zorgen!
 

Wekke

  • #6
Allemaal bedankt voor jullie reactie, ik maakte me wat snel zorgen blijkbaar.
Scheutje bleekwater zal op zich niet veel kwaad kunnen op een paar duizend liter water.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Gerelateerde onderwerpen Antwoorden Datum
2
4

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu