Dichtsmeren betonmuur/ gasbetonmuur

Remcovaneck

  • #1
Beste klusser,

Ik ben in mijn nieuwbouw woning bezig om mijn casco badkamer af te maken. Ik heb vele vragen al kunnen beantwoorden, maar op de volgende situatie heb ik nog antwoord kunnen vinden (waarschijnlijk niet goed genoeg gezocht).

Mijn inpandige badkamer heeft 1 gestorte betonmuur en 3 GIBO-muren. Ik heb een aantal leidingen moeten omleggen (casco werd het huis nl met standaard leidingwerk opgeleverd, ik had geen keus helaas). Hiervoor heb ik wat sleuven moeten frezen etc. Het standaard leidingwerk was in de betonmuur dichtgesmeerd met metselmortel en in het GIBO-muurtje waren deze dichtgesmeerd met pleisterwerk. Ik heb zowel in de betonmuur als in de GIBO-muur nieuwe leidingen gelegd.

Nou zei mijn stucadoor dat dat eigenlijk ook metselmortel had moeten zijn in de GIBO-muur ivm de hechting van de tegellijm die er straks tegenaan komt. Is het verstandig dat ik de alles met metselmortel dichtsmeer? -zoja, is het nog verstandiger het bestaande stuctwerk weg te halen en deze sleuven opnieuw met metselmortel dicht te smeren? Of kan ik enkel uit de voeten met muurprimer welke ik over het stucwerk heensmeer?

Graag jullie reactie?

Mvg Remco
 

Utreg

Vaste Beantwoorder
  • #2
Voor primeren moet je toch al ,als je gaat tegelen.

Die cement mortel word wel meer gebruikt om sleuven dicht te zetten.
 

Remcovaneck

  • #3
Utreg,

Ok, dan ga ik gewoon voor de cementmortel, bedankt! Wat betreft voorprimer, natuurlijk gaat deze eerst over de muren voordat er getegeld gaat worden ;-)

gr Remco
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu