Deurkozijn vervangen ivm foutief bestelde deur

Greg

  • #1
Heel stom van me ...heb een partij nieuwe Svedex deuren (opdek) besteld, waarvan er 1 i.p.v. 200,9 mmm hoog 209 mm hoog is.
Net de deur naar de hal met satijnglas, duur deurtje dus, helaas. Ik moet er nu dus een mouw aan breien.

Waar het nu op neerkomt is dat ik het kozijn moet vervangen (lees verhogen) of een nieuwe deur bestellen.

Het eerste zal het wel worden, gezien de kosten voor een nieuwe deur :(

Betreft een stalen opdek kozijn uit de jaren 80.
Eén zijde in een gipswand gemonteerd ander zijde gemonteerd aan een gasbetonwand.

Enig idee of dit te realiseren is en waar ik rekening mee moet houden. Zijn er kozijnen die op deze maatvoering deur zijn af te stellen?

Ben benieuwd naar jullie reactie

Groet Gregory
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Houten deur? Kan je aan de onderkant 81 mm afzagen?
 

Greg

  • #3
Ja houten deur maar das geen gezicht.....er zit een patroon in met glas. En houd dan nog maar 2 cm over onder de glaslatten
 

De Bob

  • #4
Plaats eens een foto van de deur.
Gissen is missen.
 

Greg

  • #5
 

Boertje125

Vaste Beantwoorder
  • #6
Is het maatwerk?
209 is niet standaard
anders kan je hem mischien ruilen
 

Greg

  • #7
Ja is maatwerk

Anders misschien op marktplaats, weet niet of dat wat oplevert
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #8
Overleg eerst eens met de winkel / fabriek. Misschien kan hij aangepast worden of geruild tegen geringe meerprijs. Als je zelf aangeeft dat je een fout hebt gemaakt, is er een kans dat je alle medewerking krijgt.
 

Greg

  • #9
Aan de reactie`s kan ik opmaken dat het vernieuwen van het bestaande kozijn, nogal een probleem kan worden.
Is het echt zo lastig om hem te demonteren en een hoger kozijn ervoor terug te plaatsen?
 

Kluszot

  • #10
Zo te zien lijkt het een ingemetseld stalen kozijn.
Als je dat gaat verwijderen dan beschadig je de muren rondom het kozijn nogal flink.
 

Greg

  • #11
 

Greg

  • #12
Mmmm er zat een vertraging op de lijn zo te zien 😁
 

Greg

  • #13
Inmetsel betekent dat dat het kozijn in de muur verankerd zit?
Hoe doen ze dat dan aan de linkerzijde van het kozijn, dat is gips
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu