Deur gaat niet meer open, slot kapot

Jactam

  • #1
Hallo,

Ik heb een binnendeur (onder de trap) die op slot zit en niet meer open wilt. De sleutel draait door. Ik voel wel dat er iets gepakt wordt maar de sleutel glijdt er over heen. Het slot is van Nemef maar ik heb geen idee wat voor een type het is, daarom heb ik wat foto's toegevoegd. Graag wil ik natuurlijk mijn deur weer open krijgen maar ik heb geen idee hoe dit aan te pakken. Enig advies is van harte welkom.

Groet,
Tammo



 

Ron321

Vaste Beantwoorder
  • #2
Mis je niet wat aan de sleutel?
Waarschijnlijk staat er en nummer op de sleutel, misschien heeft een andere kast hetzelfde nummer of anders een sleutel bijhalen.
 

Jactam

  • #3
Op de sleutel staat 1300, ik heb ook een plaatje van zo'n sleutel op het internet gevonden en hij lijkt er wel precies op. Het ziet er ook niet naar uit alsof er iets afgebroken is. Helaas heb ik niet nog een deur met dezelfde sleutel maar ik heb het gevoel dat het niet aan de sleutel ligt.
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #4


Deze verbinding doorslijpen of zagen, scharnier vervangen en slot vervangen.
 

Jactam

  • #5
Ja, dat klinkt als een goed idee, ga ik proberen, bedankt!
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #6
Haal eerst een nieuwe sleutel, soms lukt het daarmee wel.
Het kan slijtage aan de sleutel zijn die de lamellen van het slot net niet meer meeneemt.
 

Jactam

  • #7
Ok, doe ik dat eerst, had nog geen goed ijzerzaagje dus was nog niet begonnen, bedankt!

Gr. Tammo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu