Deur en kozijn plaatsen

Didier

  • #1
Ik wil op een oude zolder een deur plaatsen . De zolder bestaat uit 2 delen. Tussen de delen een dikke muur van 60 cm met daarin een opening van 100 x 220. Ik wil hierin een deur plaatsen. Standaard maten passen hier niet in. Als ik toch standaard wil werken hoe kan ik dan het beste de ruimte tussen kozijn en muur dicht maken. Bv. in midden plaatsen en beide zijkanten dicht met bv gasbeton ===

Dank

Henk
 

Johanl

  • #2
Hallo.
Standaard deurmaat van 88x211,5cm ,plus dikte kozijnstijlen moet het toch goed passen. Gr JohanL
 

Didier

  • #3
Snap ik. Maar ik houd nu of aan één kant een brede streep over of aan beide zijden een streep van een paar cm. Is het dan handig om hier hout tussen de zetten of vastzetten en dan dichtstucen of zo. Het gaat mij erom dat het goed en stevig is
Henk
 

Fiesiekus

  • #4
Idd een stuk hout om 't kozijn te borgen en dan vastschroeven met kozijnpluggen. De opening dichtpurren, uitharden en dan afsnijden. tegen PUR kan je later prima stuccen.
 

Millew

  • #5
Als het om een paar cm gaat, zou ik het kozijn aan weerskanten en de bovenkant opdikken met een passende plank en het kozijn dan monteren zoals gebruikelijk.
Als je die kieren opvult met stucwerk, valt het er waarschijnlijk na verloop van tijd toch weer tussenuit.

Met een deur van 93 cm breed hou je praktisch helemaal geen ruimte meer over en kan je volstaan met dun triplex om op te vullen.

Als je een veel smallere deur wil plaatsen, zou je de muuropening ook eerst over de volledige dikte van de muur smaller kunnen maken met cellenbetonblokken en dan het kozijn plaatsen.
 

Didier

  • #6
Ga voor de de plank tussen muur en kozijn. Verder stevige ankers

Dank

Henk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu