Deur Bosch WFA1010/08 wasmachine wil niet open

Droefsnoet

  • #1
Er staat bij mijn zwager een 2e hands Bosch wasmachine waarvan de deur niet meer open gaat. Het lijkt wel of er van het deur hendeltje iets afgebroken is waardoor de deur niet ontgrendelt. Volgens Bosch heeft 9 van de 10 machines een hendeltje voor nood ontgrendeling van de deur.
Ik heb het klepje aan de voorzijde van de machine los gehad en zie daar een pluizenfilter en een gleuf met een afvoer slangetje, maar geen rood hendeltje.
Weet iemand of deze machine wel een hendeltje heeft? En zo niet is er dan nog een andere manier om de deur open te krijgen, zonder gelijk de hele machine te vernielen?

Bosch WFA 1010/08
FD 7105 000716 Type M1001B000
Van het FD nr en het Type ben ik niet helemaal zeker omdat de cijfers wat vervaagd zijn.
 

Pap

  • #2
Zit er geen rode soort schroef bij het filter of iets wat er op lijkt
anders via deksel kijken
 

Droefsnoet

  • #3
Zal morgen nog eens op mijn knieen gaan en goed kijken of ik een rode schroef zie.
En met het deksel bedoel je dan de bovenplaat van de wasmachine?
Alvast bedankt voor het mee denken.
 

Pap

  • #4
Ja deksel machine los achterkant 2 schroeven meestal zit er bij filter iets
 

Droefsnoet

  • #5
Bij het filter aan de onder/voorzijde machine zit alleen het pluizenfilter en een gleuf met daarin een afvoerslangetje. Maar geen schroef of hendeltje.
Deksel er af gehaald en zie zo op het 1e gezicht niets wat de deur zou kunnen ontgrendelen. Zal eens proberen of ik de la van de zeepbak eruit krijg en daaronder dan iets kan bereiken om de deur te openen.
Iemand nog andere suggesties?
 

Manualo

  • #6
Op het duitse forum Teamhack staat deze
, tekst ook in het Nederlands.

In veel gevallen lukt het zo om de machine voor nood te openen, maar bij sommige modellen wil het ook zo niet. Proberen kan altijd. :wink:
 

Droefsnoet

  • #7
Bedankt voor alle tips, maar ook de tip met het draadje werkte niet.
Uiteindelijk heb ik het hendeltje eraf gebroken en een grote schroevendraaier tussen de deur en de machine gezet. En toen ging hij heel makkelijk open.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu