Delonghi Magnifica S - waterniveau probleem

Frederik 79

  • #1
Dag allemaal,

Sinds een jaar of vijf hebben wij een Delonghi ECAM 22.110B.
Sinds een tijdje hebben wij volgend probleem: hij geeft geen melding meer wanneer het water op is, stopt dus niet meer vanzelf met koffiezetten en trekt vervolgens uiteraard lucht.

Hij werkt dus nog, maar aangezien hij die automatische stop bij een lege tank ook gebruikt om het ontkalkingsprogramma 'af te ronden' zeg maar, blijft hij ook aangeven dat hij ontkalkt moet worden terwijl ik dat net gedaan heb. Ik ben trouwens allergisch voor rode knipperende lampjes :-) En het regelmatig lucht trekken kan ook niet goed zijn lijkt me.

Via Google vind ik vaak het probleem terug waarbij het toestel denkt dat de tank leeg is, maar die gewoon vol zit, en dan zou de oorzaak liggen in een defecte reed sensor. Maar bij de onze is het net omgekeerd (toestel denkt dat er nog voldoende inzit terwijl hij leeg is), dus is mijn vraag of dit dan ook aan die reed sensor ligt, of aan iets anders ?

Alvast bedankt voor het meedenken !

Mvg Frederik
 

S.oldeerbout

Specialist Keukenapparatuur
  • #2
Blijft het magneetje niet hangen?
 

Frederik 79

  • #3
Ik heb vanmiddag het toestel opengemaakt, en ik heb het probleem idd kunnen terugbrengen naar de vlotter/magneetje. Wanneer ik de gedemonteerde sensor tegen de vlotter hield ging het symbooltje voor een lege tank knipperen. Dus of de magneet is te zwak geworden, of hij zakt om de een of andere reden niet helemaal tot beneden.
Denk dat het makkelijkste gaat zijn een nieuw reservoir te bestellen (25€)
 

Henk253

Specialisme badkamers en sanitair
  • #4
Het wil ook wel vaak wezen dat de magneet houder lek is doordat roestvorming magneet dat het uit zet en dan klemmend komt te zitten.

Het systeem werkt het zelfde als bij de senseo en is ook gewoon los te verkrijgen.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #5
Een klein magneetje goed in de verf zetten en die erin doen.
 

Wessling

  • #7
Beste Frederik,

Wij hebben hier precies hetzelfde probleem van onze zeer gewaardeerde machine.
Niet stoppen met water uit de tank zuigen en en ontkalkingsprogramma eindigt steeds in totale crash van het apparaat omdat hij niet aangeeft dat er geen water meer in zit.

Welke oplossing heeft voor jou uiteindelijk geholpen?

Nieuwe watertank gekocht?
Of anders?

Alvast dank voor je reactie!
Groet,
Rick Wessling
 

Sjj

  • #8
Kijk eerst eens of het magneet goed is in de watertank. Daarna reedcontact testen.
 

Wessling

  • #9
Met dankt aan Frederik een nieuwe watertank besteld.
De oplossing is inderdaad een nieuwe watertank bestellen (zonder deksel en frontje, want die kun je gewoon over zetten)

Het magneetje bewoog gewoon goed in de oude tank. Had geen frictie en zijn gehele Range of Motion in het magneetkamertje. Waarschijnlijk is de nieuwe tank met nieuwe magneet weer sterk genoeg? Geen idee, maar hij werkt in iedergeval weer.

In december besteld, zojuist gemonteerd.

Frontje erop en ons koffietzet apparaat geeft weer netjes aan dat het waternivea te laag is. Hij trekt geen lucht meer en het ontkalkingsprogramma kunnen we weer correct doorlopen.

Groet
Rick
 

Sjj

  • #10
Dan bedank ik iedereen maar die heeft gereageerd en goede tips heeft geplaatst.

Mvg
😜
 

Vcoppije

  • #11
Wij zaten met hetzelfde probleem.
Altijd raar gedrag (geen koffie of zeer traag), constant melding Ontkalk, geen melding als er te weinig water was.

Eerst de zetgroep vervangen, was iets beter maar na 2 maand zelfde issues.

Na bericht op dit forum een nieuwe watertank besteld en voila alle problemen opgelost.
Blijkbaar stuurt het magneetje heel veel van de electronica aan :D


Bedankt voor de tips!
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu