Deelbare kuipen Elektrolux stal

Biomus

  • #1
Ik wil graag zo efficient mogelijk onderdelen gaan gebruiken om 2 machines goed te laten draaien. Wat is er aan de hand. Ik heb hier een AEG L76850 (91490390100), een AEG L76850A (helaas sticker weg), Een Marijnen CMF Florijn 1400 (91479135300) en een AEG L76730-W (91400302301). De L76850 wordt gereviseerd, aangezien dit mij de beste lijkt. De L76850A wordt de donor voor de L76850. De Marijnen werkt, maar is slechts een 5 of 6 Kg machine. De eerste 2 hebben dezelfde achterkuip en volgens mij de laatste 2 ook. Hierin zijn, in zover ik het kan zien, de lagers hetzelfde. Dan neem ik aan het lager-/trommelkruis ook.
Klopt het, dat de kuip-achterkant eigenlijk altijd hetzelfde is, behalve bij sommigen de as-dikte en de bij behorende lagers en simmering. De grote in "Kg" wordt bepaald door de kuip-voorkant en de trommel? Is de mounting van de trommel op het trommelkruis bij die machines ook hetzelfde? De AEG L76730-W is een 7Kg machine en de Marijnen CMF Florijn 1400 een 5 of 6 Kg, maar hebben wel hetzelfde kruis en kuip-achterkant.

Aangezien ik het idee heb om het trommelkruis en achterkant van de Marijnen te gaan gebruiken voor de L76850, zou ik willen weten of dit ook kan, alvorens in het wilde weg te gaan demonteren. Van de L76730-W weet ik niet wat er mis is en kan dit ook zo niet nagaan. Het ding staat in Afrika en bij een vrouw die het ding niet kent. Vandaar dat ik zoveel mogelijk dingen wil verzamelen, alvorens er naar toe te gaan.

Corrigeer me a.u.b., waar ik het mis heb. Tips zijn altijd welkom.
 

Biomus

  • #2
Niemand?

Wel jammer, scheelt een hoop tijd!
 

Biomus

  • #3
Ik heb ontdekt dat AEG tenminste 2 typen assen heeft gebruikt voor de machine. Hiervoor heb je dan ook verschillende lagers en afdichtingen (Simmerring) nodig. Dus zo omzetten kan niet altijd!
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu