Danfoss thermostaatknop probleem

Cube42

  • #1
Ik ben echt beginnend met klussen. En ik lees hier op dit formum veel over thermostaatknop vervangen. Ik heb een oud type Danfoss en ik weet eigenlijk niet hoe ik deze los moet maken. De verwarming geeft warmte terwijl de thermostaatknop op 0 zou moeten staan. Eigenlijk van de ene op de andere dag. Hoe moet ik deze losmaken van de verwarming? Moet ik ook iets afsluiten? Of kan ik 'zomaar' dee knop er af halen? (ik zit in een appartementencomplex met blokverwarming) Zie foto...
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
In de zwarte wartel zit een inbusschroefje, dat moet u los draaien, dan kunt u de zwarte ring losdraaien en de kop komt los.
Als u er voor staat rechtsom draaien.
 

Cube42

  • #3
Ah, ok! dat ga ik doen. Maar moet ik nog iets anders doen?. Moet ik de thermostaat eerst helemaal opendraaien bijvoorbeeld. en dan die ring losdraaien.? (er komt geen spuitende water o.i.d. uit de leiding als ik die ring los draai? :-)
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #4
Nee, hij kan er zo af.
 

Cube42

  • #5
Ah thnx! heb het gedaan. Wat bleek: Ik hoefde alleen het goed aan te draaien. (het zat niet goed vast) ik heb het aangedraaid en wat bleek de verwarming werkt weer zoals anders. Dus opgelost!
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu