Dakshingles onderlaag

Roger90

  • #1
Beste lezers,

Ik ben momenteel bezig met de bouw van een blokhut voorzien van een puntdak met dakshingles en kilgoot

Volgens de leveranciers van de blokhut zou er geen onderlaag noodzakelijk zijn behalve bij de kilgoot. Echter gezien de lage helling van 17 graden en het advies online lijkt het mij toch verstandig om tussen het hout en de shingles een onderdak te plaatsen om zo toekomstige lekkages te voorkomen.

Nu heb ik de mogelijkheid om voor een mooie prijs de iko base stick fs/a aan te schaffen. Volgens de verkoper kan deze direct op het hout geplakt worden en de shingles hierin gespijkerd worden.

Echter uit de website blijkt niet goed of dit materiaal wel geschikt is voor het doel dat ik heb. Kunnen jullie hier misschien advies in geven?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Dat kunt u gebruiken als onderlaag.
Zorg er wel voor dat het hout van het dak droog is, anders plakt het niet goed en is de kans op bobbels groter.
 

Roger90

  • #3
Beste Jan,

Bedankt voor de reactie en de extra tip dan ga ik er komend weekend mooi mee aan de slag!

Ik zag dat er ook een primer is voor eronder, maar dat lijkt mij icm de shingle spijkers een beetje overkill?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Alleen de genoemde onderlaag is voldoende.
 
Gerelateerde onderwerpen Antwoorden Datum
5
4
1

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu