Dakplaten rot

Arrie

  • #1
Ons huis uit 1975 heeft 2 schuine daken( splitlevel).Deze zijn bedekt met shingles die zijn gaan lekken. Dat bleek toen we de bedekking aan de binnenzijde verwijderde. De voorzijde van het huis staat op de zuidzijde en is nog goed.De achterzijde staat op de noordkant en lekt zodanig dat de platen die eronder zitten soms verrot zijn en dus ook zeer vochtig.Ook stinkt het geheel!! Het zijn vezelplaten.
We willen nu gipsplaten aanbrengen en deze stucadoren maar met het vocht durven we dat nu niet te doen.Het vervangen van de dakbedekking en de platen willen we volgend voorjaar laten doen.Wat is er nog mogelijk om de dakbedekking enigszins waterdicht te maken
Vraag 1: Is is de stank giftig?
Vraag 2: Mogelijk hebben jullie een idee over de kosten per vierkante meter om de dakplaten en de shingels te vervangen?
 

Gerrit

  • #2
Voor een antwoord op de eerste vraag moet je even wachten op de deskundigen, hoewel het me sterk lijkt dat dit giftig zou zijn.

V.w.b. de 2e vraag; op dit forum worden geen prijzen gegeven. Zie de forumregels.
 

Arrie

  • #3
Waar kan ik als noodoplossing de shingles mee insmeren om verdere vochtdoorgang te beletten?Kan dat ook met een kwast gebeuren,moet dan wel een langere zijn (want je kan zo niet op het dak), of moet dat toch met een spatel?
 

Pepjo

  • #4
Kijk eens bij de bouwmarkt, daar staat het spul dat je nodig hebt.
En je kan het met een kwast opbrengen.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #5
Breng de gipsplaten niet aan voordat de shingles en de rotte platen vervangen zijn.
De stank is vervelend maar het vocht moet goed weg kunnen door zoveel ventilatie van de rotte platen.
 

Deelder

  • #6
Hallo,

Misschien overbodig om te vermelden maar ik doe het toch even, de schimmels op de platen zijn erg ongezond. Dus als het hier om een slaapkemer o.i.d gaat lijkt het me niet verstandig om er lang mee te wachten. Dit omdat dit een ruimte is waar je lang in verblijft.
succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu