Dakpannen schilderen

Jvb

  • #1
Hallo,

Ik heb een dak belegd met betonnen dakpannen. Die zijn nu aan een opknapbeurt toe en daarom wil ik die pannen gaan schoonmaken met een hoge druk reiniger. Nadat de pannen gereinigd zijn wil ik ze herschilderen met een drukpistool, en ik wil een donkerbruine kleur gebruiken.

Mijn vraag is deze : welk soort verf zou ik hiervoor kunnen gebruiken ? Waarschijnlijk heb ik een verf nodig die op poreuze vlakten kan hechten, maar weet iemand het juiste type verf ? ( graag merk en type nummer )


Dank bij voorbaat
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Door het reinigen van sommige betonnen pannen gaat de waterdichtheid achteruit. Dus alleen doen als de pannen ertegen kunnen of het écht niet anders kan!

Alle pannen vervangen is zeker geen optie?
 

EGeen

  • #3
Heb ook nog nooit gehoord over iemand die alle dakpannen gaat overschilderen, maargoed..

Betonverf wellicht? :D
(eerste laag iets verdunnen) laatste laag onverdund.
 

Mn22

Vaste beantwoorder
  • #4
Er zijn bedrijven die een speciale coating aanbieden voor op de dakpannen. Er zijn echter dakpanfabrikanten die dit afraden in verband met de beperkte levensduur van de aangebrachte laag. De behandeling moet je regelmatig gaan herhalen. Daar komt bij dat ook de vorstbestendigheid van de dakpannen niet meer gegarandeerd kan worden.

De vraag is dus of het verstandig is om pannen te gaan verven. Betonpannen, zeker de wat oudere, hebben gewoon de eigenschap dat ze erg lelijk worden. Enige duurzame oplossing is volgens mij het aanbrengen van gebakken pannen.
 

MvanV

  • #5
Volgens mij wordt het dan bijna net zo duur als vervangen met een simpele keramische pan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu