Dakkapel plaatsen, constructie

Sanderhul

  • #1
Best forumleden,

Graag zouden wij op zolder een dakkapel willen plaatsen over de gehele breedte van de woning. Je zou dan uitkomen op ongeveer 5.25 meter (met de 50 cm eraf i.v.m. minimale breedte die wij van de buren af moeten zitten).

Nu zat ik nog een naar het dak te kijken en ik vroeg mij of hoe het zit met de constructie van het dak en of hier nog wat aangepast voor moet worden. De balken lopen volgens mij van buitenmuur tot buitenmuur en lopen door de draagmuur heen (Ik weet niet zeker of het een draagmuur is? 13 cm dik) De foto van de muur die bijgevoegd is, is de desbetreffende muur.

Aan de andere kant van de woning zit al een dakkapel (echter wel een stuk kleiner).

Ik heb voor de duidelijkheid wat foto's bijgevoegd.







Ik hoor graag of we rekening moeten houden met eventuele aanpassing in de constructie m.b.t. het dak.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Mag u de dakkapel helemaal tot het eind van het dak laten lopen?
Er staat me iets van bij dat een dakkapel een stukje van het einde van het dak moet blijven tenzij de buren mee doen en de dakkapel doorloopt bij de buren.
Voor de constructie zijn anderen beter op de hoogte.
 

Sanderhul

  • #3
Aan iedere kant zal het dakkapel 50 cm van de buren afzitten.
De genoemde 5.25 wordt 4.95 meter, typefoutje... De totale breedte van het huis is ongeveer 6 meter.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
:prima:
 

Marion de vries

  • #5
Hoi ik zag je bericht en dacht misschien kun je een kijkje nemen op deze site ********** misschien dat je hier bruikbare informatie op kan vinden:)
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #6
Ik heb de link verwijderd i.v.m. reclame.
U hebt al een waarschuwing gehad dus vanaf nu hebt u geen toegang meer op het forum.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu