Dakgoot schilderen

Gerben4811

  • #1
Ik wil graag mijn dakgoot schilderen,

Hoe pak ik dit het makkelijkst aan?
Welke materialen kun je wel, en welke niet schilderen?

Alvast bedankt.
 

Forno

  • #2
Je kunt een heleboel schilderen. De vraag is wat wil je schilderen?
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #3
Wat de vraagsteller wil schilder is wel duidelijk: dakgoot.

Op diverse kunststoffen ( polyethyleen bijvoorbeeld ) hecht geen verf. Het gaat te ver hier een totale opsomming te geven. Aluminium is ook een vrij moeilijk materiaal, voor het overige zijn er voor de reguliere bouwmaterialen verfsystemen beschikbaar.

Hoe u iets moet aanpakken is afhankelijk van de ondergrondsamenstelling die u wilt schilderen.

Het neerzetten van een steiger lijkt mij bij het schilderen van een dakgoot een 1e vereiste.
 

Forno

  • #4
Een dakgoot is ook maar een verzamelnaam waar een heel scala van onderdelen mee wordt benoemd net als een kozijn, een tafel, een auto en vele andere omschrijvingen.

Daarom vraag ik welk materiaal (hout, aluminium, zink, kunststof) TS wil schilderen. Dat het toevallig een dakgoot is, is afgezien van een steiger om erbij te kunnen, niet echt relevant.
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #5
Een dakgoot van aluminum komt u in de reguliere bouw niet tegen, zink schilderen is in de praktijk geen optie ivm uitzettingscoëfficiënten en hechtingsproblemen. PVC idem.

Blijft dus over hout of kunsstof ( trespa, ki-kern ect.)

Ik begrijp uw vraagstelling wel degelijk: TS is niet echt scheutig met informatie, vandaar uw terechte vraag welk materiaal.

Neemt niet weg dat ik wel een steiger plaats voor het schilderen van een dakgoot ( verplicht vlgs ARBO hoger dan 2 meter vanuit vloeroppervlak) : uit veiligheidsoverwegingen en eindresultaat van het werk. Tamelijk relevant dus.
 

Forno

  • #6
Ik heb zelf op een architectenbureau gewerkt en daar was aluminium zetwerk de laatste jaren erg hot in de woningbouw. Ik geef toe dat TS dat zeer waarschijnlijk niet heeft.

Maar goed dit is erg offtopic. :mrgreen:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu