Dakdoorvoer afzuigkap dicht maken

Kasperjan

  • #1
Goedenavond mensen,

Ik dacht dat ik in de bestaande onderwerpen wel een antwoord zou vinden maar ik zie het even niet vandaar een nieuwe vraag;

Ik ga mijn keuken verbouwen en nu heb ik de oude dakdoorvoer voor de afzuigkap niet meer nodig (plat dak).

Ik wil de doorvoer niet verwijderen ivm mogelijke lekkages , dus wil ik de pijp vullen met piepschuim en dan het verlaagde plafond weer afwerken met een stuk gipsplaat .

Is er iemand die problemen voorziet?
Alvast bedankt.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Om condens in de buis tegen te gaan is het m.i. beter er pur in te spuiten, dat voorkomt dat er vochtige lucht in de buis kan komen, condenseert en dan door de buis naar beneden gaat lekken.
 

Kasperjan

  • #3
Pur is een goed idee, ik was bang dat ik niet zo veel pur in de buis kon spuiten dat ie dicht zou geraken. Weet niet of het blijft plakken als ik het tegen de wanden rondom spuit.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Dat plakt wel maar waarom tegen de wanden spuiten?
Gewoon de pur erin mikken, pas wel op dat de pur niet over de rand gaat.
 

Kasperjan

  • #5
Ik bedoelde tegen de binnenkant van de dakdoorvoer waar de afzuigkap buis normaal om de dakdoorvoer heen gaat. Ik kan de aluminium buis verwijderen, die gaat om de aansluiting van de dakdoorvoer heen. Ik had gedacht, om die vaste aansluiting van de dakdoorvoer vol te purren, of zie ik het nu verkeerd?
 

Kasperjan

  • #6


Als het goed is heb ik een foto ge upload. Voor de duidelijkheid, zo iets dergelijks zit er dus op mijn dak. Kan ik het deel dat binnen zit( het zwarte geribbelde deel op de foto waar de vaste pijp naar de afzuigkap op aangesloten wordt (net boven mijn verlaagd plafond), vol purren? dan nog een practische vraag? Moet ik die bus pur niet op zijn kop houden? Dan moet ik nog zien dat ik er bij kan in het plafond.
Bedankt voor het mee denken.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #7
Wat is de opbouw van het dak: Houten of betondak? Is het dak nu geisoleerd en waar zit de isolatie?
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu