Dakbeschot isolatie en folie aanbrengen

Janhoo

  • #1
Binnenkort gaan wij ons dak opnieuw beschieten en buitenom isoleren. Op de isolatie en onder de tengels komt zwarte uv bestendige dampopen folie. Aangezien we OH pannen hebben. Op een ander dak is 15 jaar geleden PE folie met laagjes toegepast. Toen we er net kwamen wonen en ik wat pannen recht ging leggen zag ik dat deze folie helemaal vergaan was door het zonlicht.

Maar goed ik ben benieuwd als er iemand ervaring heeft met het uitrollen en vastnieten van de dakfolie icm met je ladder. Op een gegeven moment heb ik straks een dak die rondom in de pir isolatie zit. Het dak is veel te steil om er tegen op te lopen. Het dakvlak is 7 meter hoog/lang. Aangezien de folie moet overlappen begin ik onderaan met de eerste horizontale laag. Voor de tweede laag heb ik dan mijn ladder nodig. Echter moet mijn ladder dan niet strak tegen de isolatie liggen anders krijg ik mijn folie er niet onder door

Ik dacht zelf om een soort afstands houder (dikke balk) op het eind van mijn ladder te monteren. Aan beide kanten heb ik een zakgoot dus ik ben op mijn ladder aangewezen.

Als de folie ligt schroef ik de tengels vast met met lange schroeven. Deze schroeven gaan door de isolatie en dakbeschot in de onderliggende sporen. De hoh maat van de sporen merk ik van te voren.

Een optie waar ik over heb nagedacht h is; eerst in de breedte dakbeschot aanbrengen. Isolatie + folie erop, tengels vastzetten en wat nood panlatten om op te staan en zo de volgende laag weer te doen. Om uiteindelijk bij de nok uit te komen.

Mijn gevoel zegt dat de eerste optie het snelst werkt. Ben benieuwd naar jullie mening
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu