CVA 620 Miele koffie machine

954RR

  • #1
Ik heb een inbouw koffie machine van Miele de CVA 620-2.
Sind kort lekt de machine water, de kopjes koffie zijn minder vol dan voorheen.
Het water wat in de kopjes mist komt in de lekbak terecht.

Ik heb de indruk dat hij lekt daar waar de machine het water in de losse unit pompt. Ik weet niet hoe deze onderdelen heten maar ik zal trachten het uit te leggen.
Als je de losse unit die in de machine zit eruit haalt dan kijk je tegen de achterwand van de machine aan. In deze achterwand zie je een beetje schuin een wit pijpje zitten met 2 O-ringen erop. Dit pijpje pompt het water in de losse unit en ik het de indruk dat deze bij de overgang lekt.
Dit kan ik niet controleren omdat de machine dicht moet zijn om te kunnen werken.

Mijn vraag is:
1: Hoe heet dat witte pijpje?
2: Is dit een meer voorkomend probleem?
3: Andere dingen die ik kan controleren?
 

Zeeland

  • #2
Het onderdeel wat je bedoeld heet uitloop en heeft bestelnummer 6270531.
Waarschijnlijk is dat het probleem niet.
De losse unit bevat 2 filters(de zilverkleurige plaatjes met fijne gaatjes er in) de ene(de vaste) moet /kan regelmatig schoongemaakt worden(mbv inbussleuteltje) de andere(die kan bewegen) zit waarschijnlijk verstopt. Het kan ook zijn dat het vaste filter los zit of de bevestiging is afgebroken.
 

954RR

  • #3
Het zitt hem niet in de losse unit.
Ik heb even bij mijn schoonouders de losse unit geleend :) en het probleem bleef gewoon, vandaar mijn conclusie dat het niet de losse unit kan zijn.
 

Zeeland

  • #4
Wanneer je zeker weet dat het niet de losse unit is, kun je de ringetjes proberen. onderdeelnummers zijn 5046990 en 5047010
 

954RR

  • #5
De twee rode o ringen heb ik vervangen maar ook dat hielp niet.
Kan het niet zijn dat de uitvoer gescheurd is? Kan die er overigen zo afgedraaid worden?
 

954RR

  • #6
Bedankt voor de tot nog toe gegeven reactie.

Inmiddels ben ik verder gegaan, hieronder een update:

Het water komt niet uit het tuitje zoals ik eerder vermelde.

Ik heb de machine opengemaakt en nou lopen er twee slangetjes vanaf de pomp, 1 slangetje gaat naar de verwarmingsunit en de ander komt uit in de tuit voor de overstort en vult dus de opvangbak.
Als ik redeneer wat de functie kan zijn van dat slangetje dan kom ik uit dat het een soort overdruk functie heeft.
Als dat zo is dan is mijn volgende vraag, waar komt dan de overdruk vandaan? Hij doet dit overigens zowel met koffie maken als met de heetwater tap.

Ik kwam er dus ook achter dat het verwarmingselement van de koffie lekt, en behoorlijk wat kalk afzetting heeft. Kan het zijn dat het verwarmingselement verkalkt is en dat daardoor teveel druk word opgebouwd en daardoor de overstort in werking treed?
 

Zeeland

  • #7
Wanneer de verwarmingunit lekt en de o-ringen van de uitloop vernieuwd zijn, is de vwunit verstopt/defect en moet het geheel dmv een ombouwset gerepareerd worden. Het onderdeelnummer hiervan is 6011793, niet schrikken van de prijs
 

954RR

  • #8
Inmiddels heb ik er een nieuw verwarmingselement ingezet maar.............

Twee problemen:
De eerste is dat er nog steeds water in de opvangbak loopt, ik ben erachter gekomen dat het `overdruk` ventiel onder aan de pomp niet geheel afsluit. Ik kan door te blazen gewoon een beetje lucht verplaatsen in twee richtingen. Volgens mij moet deze geheel afsluiten en d.m.v. eventueel overdruk opengaan.

het 2e probleem vind ik lastiger. ik heb dus het verwarmingselement vervangen omdat deze lek was, elektrisch werkte alles goed.
Nu ik het element vervangen heb en ook de twee sensoren heb overgezet gaat de machine na het aanzetten `opwarmen`, dit hoort ook zo.
Echter blijft hij opwarmen en springt in zijn beveiliging, via de heetwatertap word het hete water al stoom?

Ik ben er zeker van dat de bedrading exact zit zoals het gezeten heeft. Het lukt mij niet om de sensor (die rechtstreeks naar de print loopt) te meten. ik twijfel aan deze sensor omdat die volgens mij door moet geven dat het element op temperatuur is.

Wat is dit voor een sensor? NTC,PTC, PT100, een maximaal beveiliger?
Zijn er foefjes om het e.e.a. te checken? of door te meten?
 

Zeeland

  • #9
Je hebt waarschijnlijk niet het ombouwset gemonteerd, want daar zit alles bij, ook het overdrukventiel.
 

954RR

  • #10
Dat klopt ik heb het element van saeco er nu in.
Deze is identiek aan die van miele, alleen de prijs is anders.
 

Zeeland

  • #11
Je mist dan wel een overdrukventiel en niewe software(IC)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu