CV probleem, iemand een idee?

Klus_Keizer

  • #1
Hoi,

In huis zijn alle leidingen ed. vernieuwd, nieuwe verwarmingen in alle kamers, CV ketel, expansievat (dat rode vaatje) etc.

De druk stond maandenlang rond 1.6 Bar, gisteren stond de druk opeens op 1 Bar en vanochtend op 0.1 Bar.

Net de slang erop gezet en water bijgevuld, binnen enkele seconden stond de druk op 1.1 Bar en steeg iets nadat ik de CV ketel opstartte. Nu lijkt alles te werken, druk stabiel op 1.3 Bar.

Heeft iemand een idee hoe dit zomaar kan? Wat kan de oorzaak zijn...? Druk lijkt nu stabiel en warm water en CV werkt weer, CV ketel ( 6 maanden oud) geeft geen fout code oid.... Thanks voor de hulp!
 

Fiesiekus

  • #2
Klus_Keizer schreef:
Net de slang erop gezet en water bijgevuld, binnen enkele seconden stond de druk op 1.1 Bar
Expansievat defect.
 

Klus_Keizer

  • #3
Oh ok, maar is het dan normaal dat de druk nu weer stabiel is...? Of wat zijn de symptomen van een defect expansievat...? Thanks.
 

Fiesiekus

  • #4
Snel oplopen van de druk zowel bij vullen als bij verwarmen totdat overstort water loost. Kunt u bij het overstortventiel kijken of er water onder ligt?
 

Klus_Keizer

  • #5
Dat overstortventiel, zit dat direct aan het expansievat gekoppeld....?
Ik zie niet dat er water ofso ligt in de buurt van het expansievat, ik ging bijvullen en toen spoot er vanalles naast :D dus niet meer na te gaan...

Maar zowel de onder- als bovenkant van het expansievat klinkt hol (leeg) als ik er met een stukje metaal op tik...
 

Fiesiekus

  • #6
Kijk hier een afbeelding van overstortventiel.



Verder kunt u zoeken op het forum voor meer info o.a. over het detecteren van een defect expansievat. Erop tikken is geen goede detectietechniek
 

Klus_Keizer

  • #7
OK bedankt. Het ventiel heb ik bekeken en lekt niet, ik ga nog even op het forum zoeken voor info over het expansievat....groetjes.
 

Klus_Keizer

  • #8
Ik ga de installateur wel ff bellen denk ik, ga niet zelf te veel klungelen...zal de uitkomst wel ff posten....
 

Fiesiekus

  • #9
We horen van u graag over de uitkomst.

Succes.
 

Klus_Keizer

  • #10
Gisteren heb ik op verzoek van mijn CV installateur water bijgevuld tot 2Bar, dit ging vrij rap. Alles lijkt nu in orde, staat netjes rond de 1.5 tot 1.9 bar. Als de druk weer wegvalt, moet ik mijn installateur bellen en komt hij langs, dus vooralsnog alles OK :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu