Cv-pomp vloerverwarming

Rien48

  • #1
Goeie morgen,
Bij mij in de serre heb ik vloerverwarming. De pomp van die vloerverwarmingsunit blijft constant draaien.
Wat vinden jullie ervan om er een tijdschakelaar tussen te zetten om de pomp alleen te laten draaien in de periode dat de cv-installatie op dagtemperatuur draait? En in de zomer bijv. een kwartier per dag.
Graag reactie.
Groet,
Rien
 

Wim Lenderink

  • #2
Goedenmorgen Rien,
Als je momenteel geen problemen hebt met de warmte in de serre, kun je dat zowieso uitvoeren. Naar gelang de opwarmsnelheid van de vloer in de serre, kun je de pompschakelaar natuurlijk eerder schakelen dan de kamerthermostaat vraagt. Als je een zelflerende thermostaat hebt, gaat deze ook al eerder de kamer opwarmen. Wel zou ik bij extreme vorst
de pomp ook laten draaien.

Groet,
Wim
 

Rien48

  • #3
Dag Wim,
Bedankt voor de info.
Ik heb inderdaad een zelflerend kamer termostaat, dus dan zal ik de pomp een uur voor de begintijd van de ketel laten starten.
Vorstgevaar is er niet; de serre staat in open verbinding met de kamer en daar zijn radiatoren die bij extreme koude 's nachts aan kunnen gaan, dus bevriezen zal het niet.

Ik stel trouwens vast dat ik dit bericht in een verkeerde groep heb geplaatst, maar dat levert kennelijk geen probleem op :)

Groeten,
Rien
 

Ceevee

  • #4
Je zou een klemthermostaat op de aanvoerleiding van de cv inst. dicht bij je vv. verdeler kunnen plaatsen, deze kun je instellen dat de pomp alleen loopt als het aanvoerwater warmer is dan bijv. 35 graden. Voor in de zomer kun je altijd nog een tijdschakelaar plaatsen.
 

Azijnpisser

  • #5
Ik heb net zo'n "vloerverwarmingschakelaar" gekocht, en deze laat de pomp draaien als de temperatuur van het CV water boven de ingestelde temperatuur is, en in ieder geval 5 minuten per 24 uur. Kost iets van 70 euro op marktplaats.
 

Xr8

  • #6
Vloerverwarmings schakelaar/pompschakelaar zijn goede dingen en bespaart aanzienlijk in de elektra kosten. Zeker een aanrader. Verdient zichzelf met gemak terug.

Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu