CV leiding (zonder druk) afdoppen -> kitten?

Lobertje

  • #1
Allen,

Wij gaan vloerverwarming 'laten' aanleggen. Daarom zal de bestaande radiator in de keuken komen te vervallen. Op de leiding zal geen druk komen te staan aangezien de hoofdleiding zal worden doorgeknipt. Nu wil ik deze leidingen zo kort als mogelijk afsnijden (ter hoogte van de vloer en op één of andere manier afdoppen. Is het een idee dat ik hier gewoon kit in spuit of zijn er betere alternatieven?

 

CV__

  • #2
Kit, pur, leef je uit zou ik zeggen. Ik zou wel geneigd zijn de hele buis er uit te trekken.
 

Lobertje

  • #3
Hartelijk bedankt voor uw reactie. Ik zal helemaal los gaan :P. Ik wil de bestaande tegels niet beschadigen waardoor de leiding er uithalen, voor nu helaas, geen optie is.
 

CV__

  • #4
Euh, je krijgt toch vloerverwarming? En die tegel blijft liggen??
 

Lobertje

  • #5
De woonkamer en hal wordt vloerverwarming aangelegd. In de keuken liggen momenteel plavuisen (zie foto) die nog goed zijn en we willen de keuken nog niet verbouwen omdat er nu een kookeiland in staat. Als we nu vloerverwarming aanleggen zullen ten eerste de plavuizen kapot gaan (ivm met noodzaak om te frezen) en ten tweede wordt er om het kookeiland vloerverwarming aangelegd. Daarom hebben besloten om twee loze leidingen te leggen die later kunnen worden gekoppeld, zodra de keuken wordt verbouwd.

Kortom, deze uiteinde zal je blijven zien. Daarom wil ik dit zo vlak mogelijk zodat we hier niet aan kunnen stoten.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #6
Zit er kruipruimte onder de vloer dan afkoppelen onder de vloer.
Niet tegenaan stoten valt tegen, loop maar eens op een wat ouder trottoir, er is altijd wel een tegel waar je met je voeten tegenaan stoot.
 

Lobertje

  • #7
Beste Jan, bedankt voor uw reactie.
Er zit een kruipruimte onder met 20 cm isolatie die vast zit aan de onderkant van de betonvloer. De leidingen zitten in de betonvloer verwerkt waardoor ik er vanaf de onderkant helaas niet bij kan.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu