Controlelampje waterbak droger Zanussi TCE 7224

Pablo

  • #1
Beste mensen,

Ik heb gezien dat dit uitstekende apparaat al een keer aan de orde is geweest.

ik heb het volgende : dit apparaat heb ik al een paar jaar, maar onlangs heb ik de waterafvoer op de constante afvoer aangesloten, volgens voorschrift.(slang niet ingekort trouwens)
werkte perfect, maar af en toe wel storingslampje aan dat de bak vol is, terwijl deze niet meer is aangesloten.
de laatste tijd vaker dat de machine stopt. er ligt dan ook wat water op de vloer.
Nu heb ik de afvoer weer op de waterbak aangesloten maar ook dan geeft de machine vrij snel; aan dat de bak vol is, terwijl dat absoluut niet zo is.

wat kan dat zijn, heeft de pomp moeite gehad? bv. zit er misschien nog ergens water in?
graag reactie gr Johan
 

Marcel1972

  • #2
Hallo Johan,

Waarschijnlijk pompt hij het water niet meer goed weg en komt het condenswater beneden in de machine terecht.
Vaak zit daar een beveiligingsschakelaartje met vlotter die het programma tegen overstroming beveiligt.
Controleer dus of het pompje nog goed werkt, of ergens lekkage in de machine hebt.
 

Pablo

  • #3
Ik ga vanavond direct checken Marcel.
 

Pablo

  • #4
Hallo Marcel

ik ben bezig geweest de achterkant van de machine los te maken
dat bestaat uit 2 delen.
vooralsnog alleen het gedeelte losgemaakt, zodat je bij het verwarmingselement komt. maar dat is voor de rest afgesloten
begrijp ik het goed, dat ik de hele plaat er af moet halen, via de bodem lukt ook niet.
ik heb helaas geen schema, waar dat pompje en schakelaartje zit

hoor graag je reactie
gr pablo
 

Kees kit

  • #5
Pompje zit aan de linkerkant ( als je voor de machine staat ).
Er wil ook nogal eens wat pluis ed de boel verstoppen.
Met een spuit oid met heet water de boel eens goed doorspoelen.
check ook of er niet in het pompje zit .

Suc6
 

Pablo

  • #6
Voorlopig werkt ie weer
dank marcel!!!!!
 

Pablo

  • #7
En paulussie natuurlijk!! ook dank
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu