Condensdroger Whirlpool AWZ567 wordt soms niet heet

Aswin

  • #1
Beste klussers,
mijn condensdroger Whirlpool AWZ567 (12NC: 8575 567 01010) wordt soms niet heet. Wanneer spanning op het verwarmingselement staat wordt deze wel heet. Op een gegeven moment hoor ik enkele relais schakelen (draairichting trommel omschakelen) waardoor soms de spanning van het element ook afgeschakeld wordt. Na een tijdje hoor ik weer relais waarna soms de spanning op het element weer terugkomt. Klopt het dat deze spanning soms afgeschakeld wordt gedurende normaal bedrijf? Wat zou het probleem kunnen zijn?

PS: Heb hem recent inwendig schoongemaakt volgens het 'forumrecept' aangezien het pluizenfilterlampje steeds ging branden. Dit is nu opgelost.
 

Utreg

Vaste Beantwoorder
  • #2
Kijkt u eens naar de bedrading op en naar het verwarmingselement..
 

Pepjo

  • #3
Ik weet niet of er wel sprake is van een probleem.

Ik kan me zo voorstellen dat een programma verschillende fases heeft, waarbij niet altijd warme lucht geblazen hoeft te worden.

Het omkeren van de draairichting duidt hier ook op.
 

Aswin

  • #4
Probleem is dat soms het verwarmigselement helemaal niet meer ingeschakeld wordt en dus gedurende het programma niet meer droogt. Bij controleren van de kabels merkte ik dat wanneer de spanning weer weg was deze weer ingeschakeld werd wanneer ik de kabels tussen het verwarmigselement en de de 'regel'print bewoog. Schijnbaar was er slecht kontakt tussen de konnektor en de print. Alle kabels eens losgehaald en weer teruggezet. Tot nu toe (al enkele machines gedraaid)blijft de droger weer heet.
'Utreg' bedankt voor de tip!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu