Condensdroger Miele Novotronic T4400C

Commodore

  • #1
Deze droger werkt alleen op het tijdprogramma van 20 min.
Alle andere progamma's daar is deze heel gauw klaar mee. Na nog geen drie minuten heeft die alle stappen doorlopen en geef aan dat het klaar is. De was is nog zeiknat. Als eerste heb ik de twee banen waarop de koolborstels rusten schoongemaakt met aceton. Eigenlijk ziet alles er heel schoon uit.Maar heb de hele machine uit elkaar genomen en alles echt schoongemaakt.
Behalve een hoop werk en een schone machine doet die nog hetzelfde. Looptijd van welk programma dan ook is binnen drie min klaar.
Wanneer ik de twee draden van de borstels in de deur kortsluit gaat alles wel werken, alleen slaat niet af op progamma. Probleem zit dus duidelijk in de borstels/trommel.
Het zijn twee ringen geïsoleerd op de trommel zo te zien. heb de twee draden een aarde en de witte sensordraad los genomen. De eerste meet ik kleiner dan 1 ohm t.o.v de trommel en de tweede is oneindig hoog. dit wel met een droge en lege trommel. als ik tussen de twee ringen meet is de weerstand ook oneindig hoog. klop dit?
hoe dit maken. reinigen met?? banen schuren?? borstels heb ik al heel licht opgeschuurd.
 

DSR9500

  • #2
Plaats eens nieuwe borstels....
ze zullen nl al aardig afgesleten zijn.

bij draaiende trommel is er dan nauwelijks contact en denkt de electronica dat de was droog is.

ik denk deze... want ze zijn gewoon verkrijgbaar

MIELE KOOLBORSTEL (VOOR SENSOR ZONDER DRAAD) WASDROGER 1454591

ff goed zoeken op internet kan je aardig in de kosten schelen.. ... iets van 25... 30 euro is de prijs
 

Commodore

  • #3
Dsr9500

Bedank voor uw antwoord en tip.

Inderdaad googlen leverd een hoop op.
In mijn droger zitten koolborstels met draad. type.4490382

zonder uw tip was het zoeken veel moeilijker geworden.
Echter de prijzen zijn fors en de verschillen tussen de één en andere leverancier ook. complete set gaat over de 60 euro heen. Ben gegaan voor een los setje borstels kosten 35 euro.
Erg afgesleten waren de oude borstels ook niet.
14mm en nieuw zijn ze 16 mm hoog.
Ik heb het veertje de oogjes wat strakker gezet.
We zullen het zien.

Bedank voor uw advies.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu