Compressor drukloos starten

Stungun

  • #1
Hallo Iedereen

zit met een probleem ik wil graag mijn compressor druk loos starten,
nu zit er tussen de pressostaat een leiding althans dit zat er tussen maar om de cilinderkop te ontlasten moet er toch ook nog een leiding tussen, dus had ik de ontlast ventiel met bijhorende koper leiding erop gezet maar moet die wel er wel op, of is de leiding genoeg? hoe kan ik dit het beste aansluiten,
ik heb de leidingen voor boven op de kop er ook bij

compressor is ster driehoek geschakeld



 

Stungun

  • #2
Waar ik aan zat te denken hij blaast wel af met de de gedraaide koperleiding zou die niet te klein zijn om de leiding snel genoeg leeg te krijgen als die start?

als de tank leeg is geen probleem met starten

maar als die al wat druk heeft wil die niet starten heel moeilijk de pomp die erop zit,zat er origineel niet op de oude pomp leverde 500l per min aanzuig en deze 1400l aanzuig

als die begint blaast de koperleiding wel af maar zou dit wel genoeg zijn denk 1 keer pompen en de leiding zit vol waardoor die teveel tegen druk heeft
 

Verwarming Sp.

Specialist Verwarming
  • #3
De pomp is vervangen voor een 3x zo zwaar model? Is er ook een zwaardere motor geplaatst, of de overbrengingsverhouding aangepast?
 

Stungun

  • #4
Alles is vervangen behalve de tank,
bijhorende motor met orgineel 7,5kw (hoort bij de pomp) deze pomp levert alleen wat meer
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #5
Als het goed is moet de leiding leeg lopen als de compressor stopt en niet bij het starten.
 

Stungun

  • #6
Klopt jan dan is de leiding leeg dus start die onbelast

maar nu heb ik dat ventiel op foto 2 + de leidingen op de cilinder in de ventiel zit een kogeltje in en een veer nu als ik hem aanzet gaat het ventieltje blazen en brengt die lucht naar de kop zodat die ontlast (de kleppen worden in de vrij gezet) maar dit doet die nu continu dus komt weinig lucht in de tank moet ik de ventiel afstellen of doe ik iets verkeerd want hij moet dat eigenlijk doen alleen als die start
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #7
Dan blijft er iets hangen of er is een klep naar z'n grootje.
Die veer met kogeltje heeft een bepaalde druk nodig om dicht te vallen, als er een klep kapot is komt er niet genoeg druk op.
 

Stungun

  • #8
Als ik de ventiel boven op in druk stop die met blazen en dan pomp die met normale compressie 2 min is de compressor vol

de pomp is compleet gereviseerd drijfstangen zuigers en de kleppen



daarom hoop ik dat er mogelijkheid is om de ventiel dicht te laten gaan zodat die alleen bij het starten ontlucht
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #9
Nogmaals, het ontluchten dient bij het stoppen te gebeuren, dat gebeurt normaal via de drukregelaar, ik kan niet zien of daar een aansluiting voor het ontluchten op zit.
Waar heeft de gekronkelde koperen buis op gezeten ?
 

Stungun

  • #10
Dat klopt maar deze heeft de leiding zo snel onderdruk dat die moeilijk wil starten de kronkel zat orgineel op de pressostaat maar die kan ik nu nergens op zetten want de ventiel zit nu op die plek
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #11
Op de een of andere manier een soort voorraadvaatje maken om de eerste lucht op te vangen, dat kan in de vorm van een dik stuk pijp dat via een t-stuk in de ontluchtingsleiding wordt gezet of een tankje van een kapotte compressor.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu