Colovinyl tegels met heteluchtpistool verwijderen?

Ymke

  • #1
Hallo allemaal,
Weet iemand dit misschien:

Om colovinyltegels van een betonnen vloer te verwijderen kreeg ik het advies een brander te gebruiken om de lijm zachter te maken.
- Kun je hiervoor een heteluchtpistool(schildersfohn)gebruiken?
- Kan dit geen kwaad voor eventuele leidingen in de vloer,o.a. kunststof c.v. leidingen,
  of zitten deze diep genoeg?

Groetjes,
Ymke
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Tegen de tijd dat leidingen in de vloer last hebben van de hitte staat uw huis redelijk in de fik.
U kunt gewoon de verfföhn gebruiken, probeer het met een klein stukje en maak het vinyl niet te heet, er moet tijd zijn om de warmte te laten doordringen tot de lijm.

Succes.
 

Ymke

  • #3
Bedankt voor de tip!

Het was misschien een domme vraag,maar mijn kluservaring beperkt zich tot een beetje verven en behangen, vandaar.

Enfin, ben begonnen met een tegel en na een paar tegels langs de wand hoefde ik de föhn al niet meer te gebruiken, maar kan ze zo met een plamuurmes verwijderen, tot nu toe schiet het al lekker op!

Er blijft nu echter een laag zwarte lijm achter en ik vraag me af of deze met een of ander apparaat(je), bijvoorbeeld zo"n universeelkrabber, te verwijderen is zonder de betonnen vloer te veel te beschadigen.

Ik zie nogal op tegen het gebruik van lijmverwijderaars omdat het over een behoorlijk groot oppervlak gaat en deze vaak nogal ongezond, brandgevaarlijk e.d. zijn.

Iemand een idee en/of ervaring?
Groetjes,
Ymke
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Domme vragen bestaan niet.

Het weghalen kunt u proberen met zo'n driehoekige verfkrabber, ik weet niet of dit wel kan, misschien toch even warm maken met de föhn en wegsteken met een scherp plamuurmes.

Lukt het niet en krijgt u hier geen andere tips dan zou ik even informeren bij een tapijthandel.

Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu