Coaxkabel aansluiten

Bloem

  • #1
Misschien een domme vraag... maar hoe snijd ik nou precies die kabel af om hem in een versterker te prikken?
Ik heb wel de manier gevonden om hem in een ouderwetse plug te schuiven, maar ik wil de kabels direct in een meterkastversterker prikken, met zo'n draaiconnector eromheen.

Ik heb sinds vorige week digitale tv en heb er nu een meterversterker tussen moeten zetten vanwege meerdere tv's. De kabels zitten er nu in maar mijn digitale mediabox geeft nog steeds kabelstoringen aan na de test. Dus misschien te rommelig gedaan?

Het is helemaal volgens het plaatje aangelegd nu dus het zou goed moeten zijn, vandaar dat ik aan de aansluiting denk.
En verder is alles volgens mij in orde, goede kwaliteit kabels, ik heb alles gecontroleerd. Het is overigens 3 jr geleden nieuw aangelegd dus zou nog in goede staat moeten zijn.

Wie kan mij verder helpen?

Groetjes, Bloem
 

Fiesiekus

  • #2
Bloem schreef:
de kabels direct in een meterkastversterker prikken, met zo'n draaiconnector eromheen.
Hoe ziet dat eruit? Foto?
 

Bloem

  • #3
Dit is de versterker. Je ziet dat er een los hangt, dat was tijdelijk. Wat je ook ziet op deze foto is dat de rechterkabel te ver gestript is en dat is wat ik bedoel... hoe snijd je die kabel precies zodat ie goed in dat ding komt? Er zit een kern in, dan kunststof, vervolgens folie o.i.d.
Sorry hoor maar ben nogal blond met dit soort dingen, maar wil wel graag dat mijn digitale tv het doet. Manlief heeft er al helemaal geen verstand van! :-)
 

Bloem

  • #4
Waarom zie ik die foto niet?
 

Fiesiekus

  • #5
Volg de upload instructies.
 

Bloem

  • #6
 

Bloem

  • #7
Had ik gedaan maar er was iets mis gegaan... :-) Maar nu toch gelukt.
 

Fiesiekus

  • #8
Oké duidelijk.

Je zult een stuk van de buitenisolatie 2 - 3 cm moeten verwijderen en de litze naar achteren vouwen. Dan van de binnenisolatie een stuk van 1 - 1,5 cm verwijderen, maar pas op dat je de harde binnenkern niet beschadigd. Dan even kijken hoe die connector in elkaar zit; de litze moet met de buitenkant verbinding maken, de harde kern moet daar 100% van geïsoleerd blijven en in de versterker prikken.
 

Bloem

  • #9
Dank voor je antwoord.
Met de litze bedoel je die metalen draadjes aan de buitenkant neem ik aan?
Is dat voor de aarding of heeft het een andere functie?
Het signaal komt door de harde middenkern?
 

Fiesiekus

  • #10
3x correct, litze zorgt ook voor afscherming tegen storende invloeden en voert die af naar aarde. Je bent toch niet blond hoor!
Manlief heeft er al helemaal geen verstand van!
Heb je ook niet nodig, of neem een ander exemplaar.
 

-stuffie-

  • #11
Nee, je hebt geen man nodig...
 

Bloem

  • #12
Haha, voor dit soort dingen niet nee. Maarja, hij kan wel weer lekker koken! We doen de dingen soms een beetje omgekeerd hier... :-)

Bedankt voor de hulp, ik zal nog even laten weten of het probleem opgelost is als ik alles netjes opnieuw heb gedaan.
 

Bloem

  • #13
YES! Alles werkt nu zoals het hoort. Ik ben helemaal blij en stiekem ook een beetje trots dat ik het gefikst hebt. :-)

Nogmaals bedankt voor de hulp, altijd handig dit forum! De dingen kunnen zo eenvoudig zijn maar je moet even weten hoe het moet.
 

Fantomaz

  • #14
Afgaande op type versterker dat je hebt, denk ik aan UPC mediabox.
Controleer ook even of je interactieve diensten werken.
Die werken met een retourfrequentie die zó laag ligt dat een storing gemakkelijk ontstaat bij slechte aansluitingen.
Terwijl je dan wél gewoon TV beeld hebt.
Even checken dus :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu