Cilinderslot vervangen

Sr669

  • #1
Hallo,

Ik wil een cilinderslot vervangen.
Het oude eruit halen was geen probleem. Ik heb exact dezelfde maat gekocht, maar het lukt me niet om met het nieuwe het slot te draaien.
Wat kan het probleem zijn?

Alvast bedankt voor jullie reactie.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Draai de schroef los waarmee het slot vastgezet wordt, probeer het slot te verdraaien met de deur open, lukt dat dan de cilinder weer vast draaien met de schroef.
Meestal zit de cilinder er gewoon iets scheef in.
 

Sr669

  • #3
Ik probeer het maandag nog eens opnieuw.
Bedankt voor je antwoord.

Sr669
 

Black Knight

  • #4
Zelf ook al eens voorgehad : oude cylinder uit het slot gehaald omdat de sleutel erin afgebroken was (slot vervangen was geen optie omdat dan de deur aangepast zou moeten worden). Nieuwe cylinder erin, en deze kreeg ik ook niet gedraaid zodat het slot zou sluiten. Oorzaak na nader onderzoek : het stuk van de cylinder dat in het slot ronddraait en het slot dus activeert, was te lang voor het slot en kwam tegen het verkeerde onderdeel van het slot op. Bleek dat dit deel bij de oude cylinder korter was. 1mm van dit deel afgeslepen en het werkt (nu nog steeds) :)

Dus ik zou zeggen : vergelijk de 2 cylinders eens goed.
 

Sr669

  • #5
Jouw tip heeft me goed op weg geholpen!
Het middenstuk van de oude cilinder bleek afgerond te zijn, terwijl het bij de nieuwe hoekig(er) was. Ik heb het bijgevijld tot het er ongeveer hetzelfde uitzag als bij de oude en nu draait het slot perfect.
BEDANKT!!!
 

Black Knight

  • #6
Ben blij te kunnen helpen :)

Bedankt voor de terugmelding.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu