Centrifugeren en pompje werkt af en toe

Mavaro

  • #1
Bauknecht wa 8988

Is het makkelijk om zelf de magneetpomp te vervangen. Als ik deze een slinger geef dan werkt deze weer normaal. Krijg als melding p en f.

3 weken geleden is ook al de motor vervangen door Bauknecht.

Wie kan mij vertellen hoe ik de pomp er uit krijg, of wie doet mij een voorstel.

Op de stand centrifugeren draait hij maar heel langzaam. Gisteren nog leeg laten draaien op bonte was en toen maakte hij het programma helemaal af. Zojuist weer de melding p en f zo'n 22 minuten voor het einde (spoelen en centrifugeren maakt hij niet af).
 

Wittenico

  • #2
De pomp is het beste via de voorzijde te vervangen. Haal de machet van het voorfront los. Draai het deurslot los (2 schroeven)
Haal aan de onderzijde de plint er voor heen, daarachter ziten nog 3 schroeven waar het voorfront mee bevestigd zit. Draai deze 3 er ook uit.
Nu kun je het front iets naar beneden drukken en ervan af halen. Nu kun je zo bij de pomp.

Succes
 

Mavaro

  • #3
Bedankt
 

Mavaro

  • #4
Bedankt.

Originele pomp besteld (€38,00) zojuist gemonteerd en het was een fluitje van een cent. Alles werkt weer en hij centrifugeert of zijn leven er van af hangt. In de dikke slang aan de pomp zat ook nog een grote veiligheidsspeld, misschien was dit wel de boosdoener.

Wittenico bedankt.
 

Wittenico

  • #5
Succes er weer mee en bedankt nog voor het melden van de afloop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu