Cementdekvloer met afschot

Dvandekamp

  • #1
Hallo,

Er zijn al vele berichten over dit onderwerp geplaatst, maar ik zie mijn antwoord er nog niet bij zitten. Ik heb net een betonnen vloer laten storten waar ik een afdekvloer op wil plaatsen.
Die afdekvloer is overal waterpas, behalve in de inloopdouche waar ik een afschot van 2 cm per meter aan wil houden.
Ik wil de cementdekvloer zelf gaan leggen.
Aan de zijkant, onder de glasplaat wil ik een aluminium profiel, zodat de zijkant er mooi uit ziet.
Ik durf dit gezien het gebrek aan ervaring niet te doen zonder dat ik iets heb waar ik op af kan reien.

Mijn vraag: hoe kan ik een "bekisting" maken op zo'n manier dat ik in 1 keer het waterpas gedeelte kan leggen en het afschotgedeelte?
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
- afreien langs een lat op de muur. Bevestig deze lat 10cm boven het uiteindelijke beton. De afreilat maak je dan U-vormig zeg maar. Ook afschot is zo heel makkelijk te maken.

- latten op de vloer leggen (op het juiste afschot) en daarop afreien.
 

Dvandekamp

  • #3
Dank voor je reactie.

Zoiets?


En dan zou je waarschijnlijk beginnen met het afloop gedeelte en vervolgens de rest doen neem ik aan heh? Zou je dat dan op dezelfde dag doen of zou je eerst het afkoopgedeelte uit laten harden?
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #4
Zoiets ja. De tweede methode is makkelijker.

Doe alles dezelfde dag, dan heb je ook geen stortnaad.
 

Almetal

  • #5
Misschien is het beter waar jij een aluminiumdorpel wil maken om het afschot af te kaderen van de dekvloer ernaast een hardstenen dorpel te gebruiken? Ik gebruik ze van bv de Hornbach, zijn twee cm dik. Daarop laat ik de nanodouchewand rusten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu