Carboleum overschilderen

Red

  • #1
Al 30 jaar hebben we ruw gezaagde eiken planken als gevel betimmering voor boven de garage deur.

Die planken zijn in een uitstekende conditie dus dat is het punt niet. Vroeger werde de planken met echte carboleum behandeld, maar die is niet meer te krijgen.

Een paar jaar terug bij de boeren**** (bouwmarkt voor agrariërs) een carboleum vervanger van nederlands fabrikaat gekocht, maar ik vindt het niks. Indien ik in het voorjaar dit spul er op smeer oogt het netjes, maar in het najaar is het al vaal (zuid kant=veel zon).

Waar kan ik deze redelijk ruwe planken het best meebehandelen (overschilderen) beits? hecht dat wel op deze troep. Een luxe verfsysteem lijkt me niet echt handig, omdat de planken vrij ruw zijn.

Het liefts heb ik iets wat door de jaren heen verdampt of verpoederd, maar niet iets wat gaat bladeren.

Een keer per 2-3 jaar te zaak moeten behandelen vindt ik niet zo'n probleem, maar 2 keer per jaar is wel overdreven.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Tuinbeits.
 

Red

  • #3
Inderdaad, hou het simpel als het ook ingewikkeld kan :D

Tuinbeits....ik zal een een goed merk uitzoeken in een donkere kleur die ook over nep carboleum heen kan.


Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu